نسخه چاپی

كاهش مدت حبس به شرط باسواد شدن

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تربیتی كشورگفت: زندانیانی كه در مدت حبس با سواد شوند و مدرك تحصیلی دریافت كنند از مزایایی مانندكاهش مدت حبس و مرخصی برخوردار خواهند شد.

به گزارش نما، آقای جهانگیر در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس تفاهم نامه ای که با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است، از توقف و افت تحصیلی زندانیان تا مقطع تحصیلی دبیرستان پیشگیری و جبران خواهد شد.

وی افزود: طبق این تفاهم نامه همچنین فرزندان زندانیان در مدت حبس نیز تحت پوشش تحصیلی قرار می گیرند و با کمک های مالی و آموزشی از افت تحصیلی آنها جلوگیری می شود.

وی گفت : هفتاد درصد زندانیان جوان و زیر چهل سال با مدرک تحصیلی سیکل و ده درصد زندانیان بی سواد مطلق هستند.

وزیر آموزش و پرورش نیز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس این تفاهم نامه علاوه بر آموزش و ادامه تحصیل زندانیان در زندان ها ، خانواده های این زندانیان نیز تحت مشاوره های خانوادگی و آموزشی قرار میگیرند.

علی اصغر فانی گفت: آموزش و پرورش تاکنون 22 تفاهم نامه آموزشی با سازمان ها و نهادهای مختلف منعقد کرده که نود درصد این تفاهم نامه ها به مرحله اجرایی رسیده است.

وی یادآور شد: تیم نظارتی آموزش وپرورش برای اجرایی و عملیاتی شدن تفاهم نامه ها انتخاب شده است و گزارش پیشرفت هر تفاهم نامه نیز بصورت ماهانه بررسی خواهد شد.

۱۳۹۴/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...