نسخه چاپی

حمله پلیس آنكارا به معترضین دخالت نظامی در سوریه و عراق

رسانه‌های خبری از حمله پلیس تركیه با گاز اشك‌آور به معترضین به مداخله نظامی این كشور در سوریه و شمال عراق خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از فارس، پلیس ترکیه امروز (شنبه) با استفاده از ماشین‌های آب پاش و گاز اشک آور سعی کرد صدها نفر از معترضین به اقدام نظامی این کشور در سوریه و عراق را متفرق کند.

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی از آنکارا، پایتخت ترکیه نوشت: «معترضین به مداخله نظامی ترکیه در سوریه و شمال عراق در پایتخت این کشور تجمع کردند.»

به گزارش این پایگاه خبری، مقام‌های ترکیه پیشتر اعلام کرده بودند که مجوز برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز برنامه‌ریزی شده را فردا یکشنبه در استانبول صادر نخواهند کرد و دلیل آن را نیز نگرانی‌های امنیتی و مشکلات عبور و مرور اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه امروز شنبه اعلام کرد تا زمانی که این کشور تهدید می‌شود، عملیات علیه داعش و «پ‌ ک‌ ک» ادامه خواهد یافت.

نخست وزیر ترکیه در نشست خبری که شبکه العربیه آن را پخش کرد گفت: «هر کس امنیت ما را نشانه بگیرد، با قدرت به او پاسخ خواهیم داد و به کسی اجازه نمی‌دهیم که امنیت ما را تهدید کند.»

نخست‌وزیر ترکیه افزود: «هیچ کس نمی‌تواند صبر ما را امتحان کند و ما از تمامی روسای احزاب مختلف در ترکیه می‌خواهیم تا توافقنامه مشترک علیه تروریسم را امضا کنند و در مقابله با تروریسم، متحد شوند و برای تشکیل دولت ائتلافی گام بردارند.»

وی با اشاره به حمله شب گذشته ترکیه به مواضع داعش در خاک سوریه و مواضع «پ‌ک‌ک»‌ در شمال عراق گفت: «این عملیات موقتی نیست بلکه ادامه دارد و ارتش ترکیه باز هم این مواضع را هدف قرار خواهد داد. تاز مانی که امنیت ترکیه تهدید شود ما برای حفظ ثبات، این عملیات‌ها را ادامه خواهیم داد.

۱۳۹۴/۵/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...