نسخه چاپی

دولت پرستار استخدام می‌كند

علاقمندان و متقاضیان شغل در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی می‌توانند با شركت در دوره‌های كمك‌پرستاری معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی تهران و دریافت گواهی معتبر از وزارت بهداشت، جذب سیستم بهداشتی و درمانی كشور شوند.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، مجید رحمانی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت، جذب و بکارگیری نزدیک به 15 هزار کمک پرستار (بهیار) توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دستور کار قرار گرفته است و متقاضیان می‌توانند پس از طی یک دوره یکساله وارد بازار کار شوند.



وی با اشاره به شیوه جذب و به کارگیری کمک پرستاران یادآور شد: وزارت بهداشت دوره‌ای یک ساله را برای آموزش کمک پرستاران طراحی، تنظیم و تصویب نموده که توسط سه مجری کشوری «‌جهاد دانشگاهی، بسیج جامعه پزشکی و تعاونی کارکنان نظام سلامت» در سال 94 ارایه می‌شود و علاقمندان می‌توانند با شرکت در این دوره یک ساله و دریافت گواهی کاربردی از شورای برنامه ریزی وزارت بهداشت، در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول به کار شوند.



رحمانی درباره شرایط و وظایف افرادی که به عنوان کمک پرستار جذب می‌شوند افزود: افراد دارای مدرک دیپلم با معدل بالای 12 می‌توانند با مراجعه به وب سایت www.komakparastari.ir در این دوره‌ها ثبت نام نمایند. این گروه از افراد پس از طی دوره آموزشی و ارزیابی های لازم، در مجموع 33 وظیفه شغلی دارند که در کنار پرستاران انجام وظیفه خواهند کرد.



وی ادامه داد: ثبت نام دوره‌ها آغاز شده و از نیمه دوم مرداد ماه سال جاری کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود. افراد با مراجعه به سایت کمک پرستاری و تکمیل فرم اطلاعات شخصی و ارائه مدارک، محل خدمت خود را هم مشخص می‌کنند و در نهایت پیامک و یا ایمیل تاییده دریافت می‌کنند.



به گفته رحمانی براساس تقسیم کار صورت گرفته در 10 استان کشور ثبت‌نام کمک پرستاران از طریق سایت جهاد دانشگاهی و در سایر استان‌ها پذیرش افراد از طریق بسیج جامعه پزشکی و یا تعاونی کارکنان نظام سلامت میسر شده است.

۱۳۹۴/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...