نسخه چاپی

مورینیو بالاتر از آنچلوتی در صدر

فهرست 10 مربی ولخرج فوتبال جهان

ژوزه مورینیو كه روز گذشته در مصاحبه ای به انتقاد از هزینه های بالای تیم های لیگ برتری برای خرید بازیكن پرداخته بود، طبق آمار در صدر مربیانی قرار دارد كه در 10 سال اخیر، بیشتری هزینه را برای خرید بازیكن صرف كرده اند.

به گزارش نما به نقل از "ورزش سه"، مورینیو در مصاحبه خود گفته بود که زمانی، آبراموویچ (مالک چلسی) را به این متهم می کردند که برای خرید بازیکن، پول زیادی صرف می کند اما حالا یونایتد، سیتی و لیورپول نیز همین رویه را در پیش گرفته اند.

طبق فهرست منتشر شده در روزنامه مارکا، در 10 سال اخیر، برای رفع نیازهای مورینیو، بیش از هر مربی دیگری در بازار نقل و انتقالات پول هزینه شده است. برای مورینیو در چلسی (دو مقطع)، اینتر و رئال مادرید، 903 میلیون یورو جهت خرید بازیکنان جدید هزینه شده است.

پس از او آنچلوتی قرار دارد که در دوران حضورش در میلان، چلسی، PSG و رئال مادرید، مالکان باشگاه، 881 میلیون یورو صرف خرید بازیکنان جدید کرده اند. در رتبه سوم نیز روبرتو مانچینی، سرمربی فعلی اینتر و سابق منچستر سیتی و گالاتاسرای قراردارد با 667 میلیون یورو.

مانوئل پیگرینی، سرمربی فعلی منچسترسیتی و سابق ویارئال، رئال مادرید و مالاگا با 645 میلیون یورو در رتبه چهارم جای گرفته است. در رتبه های بعدی به ترتیب، فرگوسن با 465 میلیون یورو، ونگر با 428 میلیون یورو، گواردیولا با 391 میلیون یورو، سیمئونه با 246 میلیون یورو، فن خال با 240 میلیون یورو و یورگن کلوپ با 181 ملیون یورو قرار دارند.

۱۳۹۴/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...