نسخه چاپی

به عربستان سعودی سفر كنید

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: احمد شهید و مجامع بین المللی به كشور عربستان سعودی كه حتی تجربه برگزاری یك انتخابات را نیز در كارنامه خود ندارد و آزادی اجتماعی را از مردم دریغ می كند سفر كنند.

به گزارش نما، محمد حسن آصفری در گفتگو با میزان در مورد اسناد منتشر شده توسط سایت ویکی لیکس مبنی بر دریافت رشوه از سوی احمد شهید از عربستان سعودی برای ارائه گزارشهایی علیه ایران اظهار کرد: همانطور که ما در گذشته نیز پیش بینی و اعلام کرده بودیم احمد شهید صلاحیت تهیه گزارش برای حقوق بشر را ندارد و به طور قطع وی مهره آمریکا برای تهیه گزارشهای غیر واقعی در مورد ایران است و برای تحت فشار قرار گرفتن ما توسط مجامع بین المللی تلاش می کند.

وی افزود: در این مورد برای سازمان ملل متاسف هستم که افرادی را به عنوان گزارشگر انتخاب می کند که به طور هدفمند خلاف واقعیت در مورد کشور مقصد گزارش ارائه می دهند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهتر است امروز احمد شهید و مجامع بین المللی سری به کشور عربستان سعودی بزنند که حتی تجربه برگزاری یک انتخابات را نیز در کارنامه خود ندارد و آزادی اجتماعی را از مردم دریغ می کند یا حتی در مورد اهل تشیع افراد عالمی همچون نمر به خاطر ابراز عقیده محکوم به اعدام می کنند اما هیچ بازرسی از سوی مجامع بین المللی برای برخورد با این رفتار غیر حقوق بشری آنها ماموریت نمی یابد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: احمد شهید در حالی ایران را از نظر عدم رعایت حقوق بشر زیر سوال می برد که ما هر سال دو بار انتخابات در کشور برگزار می کنیم ضمن اینکه حقوق اقلیتها در مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داده و از آنها در پستهای کلیدی استفاده می کنیم همچنین زندانهای ایران به محلی برای آموزشهای فنی وحرفه ای تبدیل شده است، در ایران زنان به راحتی در دانشگاهها حضور داشته و برابر با مردان از مزایای اجتماعی بهره مند می شوند.


آصفری یادآور شد: ایران باید از طریق مراجع قانونی بین المللی از احمد شهید به خاطر گزارشهای جانب دارانه شکایت کند تا در آینده کمتر شاهد برخورد نامناسب از سوی کشورهایی که امروز شعار حمایت از حقوق بشر آنها گوش فلک را کر کرده است نسبت به ایران باشیم.

۱۳۹۴/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...