نسخه چاپی

وزیر كشور: متخلفان حادثه سیلاب را به قوه قضائیه اعلام می‌كنیم

وزیر كشور از اعلام اسامی متخلفان در سیلاب اخیر به قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از بحران نیوز، صبح سه شنبه جلسه شورای مدیریت بحران کشور به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، وزیر نیرو، استاندار تهران، دبیرکل هلال احمر، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران و سایر اعضای شورا تشکیل جلسه داد.

پس از پایان جلسه رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران گفت: قرار شد خسارت های ناشی از حادثه با اولویت تعیین شود تا تامین کنیم و وزارت نیرو طرح آمایش و ساماندهی حریم رودخانه ها را تهیه کند.

وی در پاسخ به خبرنگار بحران نیوز مبنی بر اینکه قوه قضائیه گفته است آمادگی رسیدگی به تخلفات در سیلاب اخیر را دارد، گفت: این اسامی اعلام می شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه جمع‌بندی از منظر آسیب‌شناسی در سیلاب اخیر مورد بررسی قرار گرفت، گفت: به زودی شورای عالی مدیریت بحران به ریاست رئیس‌جمهور یا معاون اول تشکیل می‌شود. به عنوان مثال هواشناسی گفته است «ما قدرت پیش‌بینی خُرد را نداریم و نیاز به تجهیزات دارد». برای همین تشکیل شورای عالی برای رسیدگی به این امور ضروری است.

وی در مورد جزئیات مصوبات امروز گفت: قرار شد خسارات ناشی از حادثه، با اولویت تعیین شده و به هیات دولت برود تا تامین خسارت شود. همچنین وزارت نیرو مکلف شد طرح آمایش و ساماندهی حریم رودخانه‌ها را در اسرع وقت تهیه کند. شهرداری تهران هم موظف شد با وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها هماهنگی نزدیک داشته باشد.

وزیر کشور از ورود پایگاه‌های بسیج برای آموزش همگانی خبر داد و گفت: قرار شد سرشاخه‌های رودخانه‌ها و موضوع مدیریت و کنترل آب رودخانه‌ها هم بررسی شود و همچنین دستگاه‌ها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را بررسی کنند.

۱۳۹۴/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...