نسخه چاپی

5 نفر در دریای خزر غرق شدند

رئیس هیئت نجات غریق عباس‌‌آباد از خطر غرق شدن پنج نفر در دریای مازندران در شهرستان عباس‌آباد خبر داد و گفت: یكی از غریق شده‌ها جوان 18 ساله بود كه جان خود را از دست داد.

به گزارش نما، محمدحسین‌ مهرپرور امروز در گفت‌وگو با فارس گفت: حدود ساعت 21 دیروز زمانی که ساعت شنا پایان یافته است پنج جوان گردشگر در منطقه ممنوعه شنای ساحل مرکزی وارد دریا شدند و با توجه به نامساعد بودن شرایط آب در خطر غرق شدن قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: با توجه به ساعت وقوع حادثه و پایان ساعت کار ناجیان اما چون همه این نیروها بومی هستند بدون درنگ برای امداد وارد عمل شدند و در همان ابتدا چهار نفر از غرق شدن و مرگ حتمی نجات یافتند.

رئیس هیئت نجات غریق عباس‌‌آباد با اشاره به اینکه تلاش گسترده برای نجات این پنج غریق صورت گرفت، افزود: با شرایط دشوار دریا برای نجات پنج گردشگر، از بین این افراد چهار غریق نجات یافتند و نفر پنجم در قعر دریا مفقود شد.

مهرپرور عنوان کرد: در شرایط نامساعد دریا یکی از این جوانان که پسری حدود 18 ساله است در آب مفقود شد و عملیات جست‌وجو تا ساعت 23 بی‌نتیجه ماند و به صبح امروز موکول شد.

مهرپرور با بیان اینکه جست‌وجوها از هفت تا 11 امروز ادامه داشت و با کمک برخی قایق‌رانان و صیادان نتیجه داد و پیکر بی‌جان این جوان پس از اقدامات معمول به پزشکی قانونی تحویل داده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل شنای امسال تاکنون و در طول ساحل 24 کیلومتری شهرستان که ساحل سه شهر کلارآباد، سلمان‌شهر و عباس‌آباد را شامل می‌شود 144 نفر را که عمدتا در مناطق ممنوعه مبادرت به شنا می‌کنند از مرگ حتمی نجات دادند.

وی سن بیشتر افرادی که غرق یا نجات یافته‌اند را بین 20 تا 28 عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مشکل ناجیان با بیشتر گردشگران به ویژه سنین جوان و نوجوان جدی گرفته نشده هشدارهای ناجیان و ماموران انتظامی است، توصیه ما به این مهمانان این است که با سلامت و امنیت خود شوخی یا لج‌بازی نکنند و در مناطق مجاز شنا کنند.

۱۳۹۴/۵/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...