نسخه چاپی

درخواست رسیدگی دوفوریتی به لایحه كاهش ساعت كاری زنان

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز از هیأت رئیسه برای رسیدگی به لایحه كاهش ساعت كاری زنان تقاضای دو فوریت كردیم كه اگر امروز اعلام وصول شود، هفته دوم مرداد به صحن مجلس می‌آید.

به گزارش نما، فاطمه آلیا در گفت‌وگو با فارس، آخرین وضعیت لایحه کاهش ساعت کاری زنان اشاره کرد و گفت: رسیدگی به لایحه کاهش ساعت کاری زنان مرحله به مرحله درحال رسیدگی است و پیگیری مستمر و مؤکد بانوان شاغل در دسته‌های مختلف که به نوعی دارای شرایط خاص هستند مانند، داشتن فرزند معلول زیر 6 سال و یا بیماران صعب‌العلاج باعث شد تا این لایحه به‌صورت جدّی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ردیف لوایح و طرح‌هایی که درخواست اولویت کردیم طبق ماه 104 آیین‌نامه در ردیف هشتم طرح‌های اولویت‌دار قرار گرفت.

آلیا اظهار داشت: با توجه به اینکه انتظار داشتیم این لایحه در خردادماه به صحن مجلس بیاید، اما مسائل ملی مانند موضوع هسته‌ای باعث شد رسیدگی به آن به تأخیر بیفتد.

وی تصریح کرد: امروز از هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به این لایحه درخواست دو فوریت کردیم که اگر امروز اعلام وصول شود، هفته دوم مردادماه مورد رسیدگی در صحن مجلس قرار می‌گیرد و بررسی آن مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد؛‌چراکه موضوع کاهش ساعت کاری زنان با شرایط خاص لایحه است و به لحاظ بار مالی مشکلی ندارد و در کمیسیون‌های تخصصی، اصلی و فرعی با آن موافقت شده است و وقتی در دستورکار مجلس قرار گیرد به سرعت به آن رسیدگی می‌شود.

به گزارش فارس، لایحه تقلیل ساعت کاری زنان با شرایط خاص در دولت قبل با همکاری مریم مجتهد‌زاده، رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بانوان نماینده مجلس آماده و ساماندهی شد و دولت وقت آن را تقدیم مجلس کرد که فرآیند رسیدگی به آن از آن زمان تاکنون در دستورکار نمایندگان قرار گرفته است.

۱۳۹۴/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...