نسخه چاپی

موافقت ناتو با كمك به ارتش عراق

ناتو به اعمال اصلاحات و تقویت نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش كمك می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، پس از آنکه داعش بخش‌هایی از عراق را به تصرف خود درآوردند، عراق در دسامبر 2014 از ناتو خواستار کمک و آموزش نیروهای امنیتی شد.

در همین حال ائتلاف ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این برنامه با تمرکز بر هفت مساله اصلی شامل اصلاحات بخش امنیتی، دفاع سایبری و آموزش نظامی است. این آموزش در اردن و ترکیه صورت می‌گیرد و به این معناست که ناتو نیازی به توافق جدید با عراق به منظور استقرار نیروها در این کشور ندارد.

ائتلاف ناتو قبلا تیمی را با هدف آموزش نیروهای امنیتی عراق به این کشور اعزام کرده بود اما این گروه در پایان 2011 و زمانی که دو طرف نتوانستند به توافق برای تداوم این هدف دست یابند، عراق را ترک کرد.

ائتلاف تحت امر آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه ترتیب داده اما ناتو به عنوان یک سازمان در این کمپین نقش کم رنگ‌تری ایفا کرده است.

توافق جدید برای بسته حمایتی از نیروهای امنیتی عراق از جانب ناتو چند روز پس از آن امضا شد که ترکیه به دنبال حمایت از کمپین خود علیه شبه نظامیان در عراق و سوریه است.

بسته حمایتی ناتو همچنین به خنثی کردن تجهیزات انفجاری، آموزش و برنامه‌ریزی برای غیرنظامیان فعال در ارتش پزشکی ارتش و کمک‌های پزشکی و برنامه‌های مربوط به امور کمک‌های بشردوستانه مربوط می شود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در ژوئن 2015 دستور داد تا 450 نیروی آمریکایی بیشتر به عراق اعزام شده و به کمک و مشاوره به نیروهای عراقی بپردازند.

۱۳۹۴/۵/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...