نسخه چاپی

تدوین لایحه جامع تجمیع انتخابات

دبیر ستاد انتخابات كشور از تدوین لایحه جامع تجمیع انتخابات در كمیسیون سیاسی هیئت دولت خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی پورعلی مطلق امروز در جلسه ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: همه مسایل مربوط به تجمیع انتخابات در این لایحه پیش‌بینی شده و تلاش شده است تا تناقض‌های قانونی انتخابات‌ مختلف رفع شود.

وی با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات در هفتم اسفند امسال افزود: انتخابات مجلس هم در بعد ملی و هم در بعد استانی دارای اهمیت خاصی است و انتخابات مجلس خبرگان هم با توجه به شرایط فعلی کشور در این دوره حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی با اعلام این که انتخابات مجلس در 207 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود ، افزود: در هر دوره از انتخابات مجلس به طور میانگین پنج هزار نفر نامزد وجود داشته‌اند و همواره شاهد رقابت‌های تنگاتنگ و حساسیت‌های خاص در این انتخابات بوده‌ایم.

پورعلی مطلق با بیان این که وزارت کشور مجری و مسوول تامین امنیت انتخابات است ، افزود : اولین وظیفه اعضای ستادهای انتخابات در سراسر کشور این است که مسلط به قانون باشند و برگزاری انتخابات سالم نیز در گرو اجرای دقیق قوانین است.

وی با بیان این که کمیته‌های ستاد انتخابات باید اتاق فکر باشند و به ستاد ، ایده و فکر بدهند ، گفت : طرفداری مجریان و ناظران انتخابات از یک گرایش خاص ، جرم است.

وی افزود : قانون ، طرفداری از یک گرایش سیاسی را برای مسوولان ممنوع نکرده ، اما وظیفه مسوولان این است که در عرصه اجرای انتخابات بی‌طرف باشند و باید دقت کنیم که شائبه‌ای در این خصوص ایجاد نشود .

پورعلی مطلق با تاکید بر این که مجریان انتخابات باید مسوولیت‌پذیر باشند ، گفت : مجاز به تقسیم یا تفویض وظایف و اختیارات خود به اشخاص دیگر نیستیم و باید دقت کنیم که گاهی یک اشتباه کوچک باعث مشکلات جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی، فرمانداران را مسوول مستقیم اجرای انتخابات در شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت : ابزار فرماندار در اجرای انتخابات، هیئت اجرایی است و باید دقت شود که افرادی مومن ، با اخلاق ، امین و قانون‌گرا برای این هیئت انتخاب شوند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان این که جلسات احزاب و گروه‌های سیاسی بدون اخذ مجوز، غیرقانونی است، از رصد تخلفات انتخاباتی در ستاد انتخابات کشور خبر داد و گفت: از قوه قضاییه خواسته‌ایم تا شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را به موقع تشکیل دهد.

انتخابات مکانیزه منوط به تائید شورای نگهبان

وی همچنین گفت : وزارت کشور اقدامات لازم را برای این که انتخابات در تعدادی از حوزه‌های انتخابیه از جمله 9 کلانشهر کشور به صورت مکانیزه برگزار شود پیش‌بینی کرده است، اما این موضوع منوط به تایید شورای نگهبان است.

۱۳۹۴/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...