نسخه چاپی

دستگیری كلاهبرداران میلیاردی در همدان

رییس پلیس آگاهی استان همدان از دستگیری كلاهبرداران میلیاردی در این استان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس سرهنگ علی زارعی توضیح داد: چندمالباخته با در دست داشتن مرجوعه هایی متضمن دستور قضایی به پیوست گواهی عدم پرداخت چک به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی همدان مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: آنها اعلام کردند فردی با همدستی دو نفر دیگر با جلب اعتماد مالباختگان، خودروی آنان را با قیمت بالا خریداری و در قبال خرید خودرو یک برگ چک صادر کرده و همان خودرو را با قیمت پایین تری به صورت نقدی در بازار به فروش رسانده است.

زارعی افزود: مالباختگان خودروی خود را به صورت امانت در نمایشگاه قرار می دادند و مالک نمایشگاه بدون اطلاع مالکان، خودروی آنها را به فروش می رساند و بعد از متوجه شدن مالکان خودروها به آنها چک روز تحویل و با وعده و وعیدهای دروغین آنها را فریب می داد.

وی اظهار کرد: همچنین به دنبال این شکایت، شکایات دیگری در سال جاری از متهم اصلی مبنی بر کلاهبرداری و همچنین فروش مال غیر و صدور چک بلامحل به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری ارسال شد.

رییس پلیس آگاهی استان همدان افزود: به دلیل تعداد زیاد شکات و از طرفی متواری شدن متهم، پیگیری پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با انجام تحقیقات ویژه، کلاهبرداری و فروش مال غیر و صدور چک بلامحل توسط متهم و متواری بودن وی مورد تأیید قرار گرفت و با انجام استعلامات درون و برون سازمانی حضور وی در داخل کشور تأیید شد.

زارعی گفت: با شگردهای خاص پلیسی ابتدا همدستان متهم شناسایی و سپس با بهره گیری از امکانات اطلاعاتی و فنی محل اختفای متهم که یکی از شهرستان های شمال کشور بود شناسایی شد.

وی افزود: در نهایت با اخذ نیابت قضایی و تحقیقات نامحسوس، متهم در خیابان با یک دستگاه موتورسیکلت دستگیر و به پلیس آگاهی همدان منتقل شد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر متهم به تعداد 35 فقره کلاهبرداری با همدستی دو نفر اعتراف کرده که متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان با ذکر اینکه تمامی شکات پرونده شناسایی شدند، بیان کرد: ارزش اموال حاصل شده از اقدام های 22 میلیارد ریال است که متهمان پس از تکمیل تحقیقات با قرار بازداشت قانونی روانه زندان همدان شدند.

۱۳۹۴/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...