نسخه چاپی

توافق هسته ای نباید بهانه‌ای برای واردات بی‌رویه به كشور باشد

نماینده مردم خرم‌‌آباد گفت: نباید به بهانه توافق هسته‌ای، زمینه واردات بی‌رویه كالاهای خارجی فراهم شود چرا كه حمایت از تولید ملی یك اصل و راهبرد مهم در اقتصاد ملی است.

به گزارش نما، ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه، مذاکرات هسته‌ای باید منجر به رفع مشکلات هسته‌ای شود، تصریح کرد: اینکه آقایان در گذشته می‌گویند، توافق هسته‌ای مشکلات معیشتی را حل ‌وفصل خواهد کرد باید این گفته خود در عملی کنند و بگویند که این توافق چگونه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را رفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برخی مقامات دولتی صراحتاً می‌گویند که با توافق هسته‌ای مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد، تاکید کرد: اگر مشکلات اقتصادی به توافق هسته‌ای ارتباطی ندارند و نباید مردم را با این موضوع امیدوار کرد چرا برخی مقامات ارشد دولتی پیش از برجام، به مردم وعده می دادند که رفع مشکلات اقتصادی در گرو توافق هسته‌ای است؛ مردم منتظر هستند که مشکلات معیشتی و اقتصادی رفع و مدیریت صحیح اقتصادی بر کشور حاکم شود چرا که این مطالبه، حق مردم است.

نماینده مردم خرم‌‌آباد همچنین گفت: نباید به بهانه توافق هسته‌ای، زمینه واردات بی‌رویه کالاهای خارجی فراهم شود چرا که حمایت از تولید ملی یک اصل و راهبرد مهم در اقتصاد ملی است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم برخی به بهانه سرمایه‌گذاری در کشور، ایران را به بازار مصرف کالاهای خود تبدیل کنند چرا که این امر به لحاظ اقتصادی برای آینده کشور بسیار خطرناک است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه، تحریم‌های اعمالی علیه ملت ایران باید به طور همزمان لغو شود، تاکید کرد: در بحث جمع بندی مذاکرات، باید لغو تحریم‌ها تاثیر خود را در اقتصاد ملی داشته باشد.

۱۳۹۴/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...