نسخه چاپی

جزییات تعقیب و گریز پلیس پایتخت برای دستگیری سارقان مسلح

پلیس در تعقیب و گریز سارقان مسلح جهت دستگیری افراد خلافكار دست به تیراندازی زد كه منجر هلاكت یكی از نوچه‌های سركرده باند سرقت شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، ۲۰ تیرماه شخصی به هویت "صالح" با در دست داشتن مرجوعه ای از دادسرای امور جنایی به کلانتری ۱۰۸ نواب مراجعه و مدعی شد شخصی بنام "م.الف" معروف به "مهرداد لجن" از مجرمین سابقه دار و اراذل و اوباش سطح یک خیابان قصر الدشت تهران به صورت مسلحانه (باکلت کمری)، موتورسیکلت آپاچی وی را به سرقت برده است و با ضربه قمه وی را از ناحیه آرنج دست به شدت مجروح نموده است.

بلافاصله در این خصوص پرونده تشکیل و جهت پیگیری و بررسی بیشتر به آگاهی مرکز ارسال شد و شناسایی و دستگیری سارق مسلح در دستور کار کلیه مأمورین کلانتری قرار گرفت. ساعت ۱۲:۰۰ بیست و سوم تیرماه در پی اطلاعات دریافتی ، سارق، موتورسیکلت مسروقه را در کوچه ای در خیابان هاشمی پارک و خودش با یک دستگاه خودرو مزدا ۳ مشکی محل را ترک کرده که عوامل اطلاعات کلانتری به محل اعزام و مشاهده می نمایند موتورسیکلت در حالیکه گردن آن قفل بوده در محل پارک شده است.

در ادامه موتورسیکلت به پارکینگ انتقال داده شد و توقیف خودروی مزدا۳ در دستور کار عوامل گشت کلانتری قرار گرفت و نهایتاً سارق موتوسیکلت (مهرداد لجن) مجدداً جهت انتقال موتورسیکلت به محل پارک مراجعه و چون موتور در محل مشاهده نمی نماید با خودروی مزدا محل را ترک می کند که در این هنگام طرح مهار به اجرا گذاشته می شود که در این هنگام عوامل کلانتری ۱۰۸نواب فرمان ایست داده اما متهمان هیچ نکرده و اقدام به فرار نموده که بلافاصله عوامل اطلاعات کلانتری برابر قانون بکارگیری سلاح ضمن تیراندازی هوایی کرده و سپس به علت عدم توجه به اخطار پلیس به طرف خودرو مورد نظر تیراندازی می نمایند.

متهمان که راننده و ۲سرنشین یکدستگاه خودرو مزدا ۳بودند علی رغم اصابت گلوله به لاستیک خودرو همچنان به فرار خود ادامه داده که در مسیر "مهرداد لجن" در یک چشم به هم زدن از خودرو پیاده شده و متواری می شود و مابقی متهمان نیز به سرعت صحنه را ترک و به فرار خود ادامه می دهند.

با فرار مجدد متهمان طرح مهار توسط مأمورین کلانتری به اجرا گذاشته می شود و ماموران ابتدا به تعقیب "مهرداد لجن" می پردازند که نهایتاً با جسارت و زیرکی مأمورین گشت انتظامی بعد از تعقیب و گریز فراوان در حالیکه یک وی یک قبضه قمه در دست داشته درحالیکه به سمت مأمورین حمله ور شد با شلیک تیر هوایی سرانجام خود را تسلیم مأمورین کرده و دستگیر شد.

در ادامه مأمورین اطلاعات کلانتری که در تعقیب خودروی متواری بودند خودرو را در یکی از کوچه های مشرف به خیابان کارون متوقف و در بررسی از خودروی متوقف شده مشخص می شود یک نفر از متهمین که صندلی جلو سمت شاگرد نشسته بود، به نام "ر.الف" از ناحیه پای راست و کتف چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفته و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد که در بیمارستان فوت می نماید و نفر بعد به هویت "ع.س" که از ناحیه راست سر به علت اصابت گلوله ، دچار سائیدگی سطحی شده بود در محل مداوا و سپس به کلانتری منتقل شد.

با بررسی داخل خودرو تعدادی مدارک کشف گردید که با صاحبان آنها تماس گرفته و سه نفر از شکات شناسایی و همگی به کلانتری مراجعه و از متهمان اعلام شکایت کردند.

سرهنگ سیروس کتابعلی رییس کلانتری ۱۰۸ نواب درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت:در بررسی های انجام شده از داخل جیب شلوار جسد متوفی مدارک شناسایی بدست آمد که داخل کیف مدارکش مقدار تقریبی یک گرم موادمخدر از نوع شیشه که در ۲ بسته جداگانه بوده کشف گردید که در این رابطه مراتب به قاضی ویژه قتل منعکس و مقرر شد جسد به پزشکی قانونی انتقال تا علت تامه مرگ مشخص و عوامل و پرونده متشکله به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی و قضایی به دادسرای ناحیه۳۴ ارسال شود.

۱۳۹۴/۵/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...