نسخه چاپی

سارق اینترنتی در دام پلیس فتا

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری مجرم فراری كه از حساب شهروند همدانی اینترنتی سرقت می كرد، خبر داد.

به گزارش نما، سرهنگ اکبر امینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از مراجعه یکی از شهروندان و شکایت از برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی وی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی بیان کرد: پس از انجام تحقیقات میدانی مشخص شد که از حساب شاکی در چندین مرحله برداشت هایی برای خرید اینترنتی و شارژ تلفن همراه صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد سارق به دلیل ارتکاب چندین جرم متواری بوده و در مخفیگاه خود از حساب دوستش سرقت را انجام داده است.
سرهنگ امینی اظهار کرد: با انجام اقدام های فنی و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی مخفیگاه مجرم شناسایی و با دریافت دستور از مقام قضایی در عملیات غافلگیرانه ای دستگیر شد.
وی گفت: متهم در مواجهه با مستندات و مدارک غیرقابل انکار رایانه ای به بزه انتسابی اقرار کرده و انگیزه خود را از این عمل مجرمانه کسب درآمد عنوان کرد.
رییس پلیس فتا همدان علاوه بر دعوت از شهروندان برای ارتقای دانش رسانه ای خود توصیه کرد با انتخاب رمز عبورهای قوی و تغییر دوره ای آنها حساب بانکی خود را از سرقت حفظ کنند.
سرهنگ امینی همچنین بر ضرورت راه اندازی سرویس پیامک بانک به منظور اطلاع از تراکنش های انجام شده تاکید کرد و از شهروندان خواست اطلاعات حساب های بانکی را مانند یک سند محرمانه نزد خود نگهدارند.

۱۳۹۴/۵/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...