نسخه چاپی

راه‌ اندازی دفتر یونسكو در شیراز

مدیر انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی فارس گفت: دفتر كمیسیون ملی یونسكو 24 مرداد در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیر انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی فارس گفت: دفتر کمیسیون ملی یونسکو 24 مرداد در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

مسعود منیعاتی، سه‌شنبه 13 مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در شیراز و استان فارس، رایزنی‌هایی شد تا دفتر کمیسیون ملی یونسکو در این شهر راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های یونسکو در توسعه توانمندی‌های فارس و شیراز و معرفی این ظرفیت‌ها به جهان، از اهداف اصلی راه‌اندازی آن دفتر است، افزود: در استان فارس بالغ بر 3000 اثر ثبت‌شده تاریخی وجود دارد که بیش از 9 درصد کل آثار تاریخی کشور را در بر می‌گیرد.

منیعاتی، وجود تخت‌جمشید، پاسارگاد، باغ ارم و باغ‌های پاسارگاد به‌عنوان چهار اثر ثبت‌شده جهانی را از جمله ظرفیت‌های بی‌بدیل فارس در این حوزه برشمرد و گفت: فارس 400 جاذبه طبیعی منحصر به‌فرد وجود دارد که این آثار فارس را در کشور شاخص کرده است.

مدیر انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران بسیاری در مسیر راه‌اندازی دفتر کمیسیون یونسکو همکاری کرده‌اند، گفت: دفتر نمایندگی یونسکو، روز 24 مرداد طی مراسمی رسمی در شیراز آغاز به‌کار خواهد کرد.

۱۳۹۴/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...