نسخه چاپی

روند بازگشایی سفارتخانه‌ ایران و انگلیس

در جریان دیدار محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، كاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلستان با توبیاس الوود، معاون وزارت امورخارجه انگلستان دورنمای همكاری‌ها ، مسائل دوجانبه و منطقه‌ای مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: در جریان دیدار محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلستان با توبیاس الوود، معاون وزارت امورخارجه انگلستان دورنمای همکاری‌ها ، مسائل دوجانبه و منطقه‌ای مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

کاردار کشورمان در لندن در این دیدار تاکید کرد: در پرتو تحولات جدید ، بسیاری از دولت‌های اروپایی و آسیایی با انجام سفرهای دیپلماتیک و اعزام هیاتهای اقتصادی به دنبال توسعه همکاری‌های بلندمدت اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران می‌باشند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در آینده نزدیک، بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای پیشبرد مناسبات دو کشور تاکید کرد.

حبیب‌الله زاده با اشاره به مواضع اصولی کشورمان در قبال تحولات منطقه‌ای و اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه گفت: پس از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای و انتشار برجام ، گسترش مناسبات منطقه ای و توسعه روابط با همسایگان از جمله اولویت های مهم ایران به شمار می‌رود و سفر اخیر وزیر امورخارجه کشورمان به کشورهای منطقه در همین چارچوب ارزیابی می‌شود.

توبیاس الوود معاون وزیر امور خارجه انگلستان نیز در دیدار با استقبال از توافق هسته ای و نقش موثر آن در ایجاد درک مشترک برای انجام همکاریها و تعاملات سازنده در زمینه دوجانبه و منطقه خاورمیانه گفت: روابط دیرینه انگلستان و ایران از ظرفیت قابل توجهی برخوردار بوده و این کشور علاقمند است هرچه سریعتر مسائل باقیمانده فی مابین حل و فصل شده و دو کشور در خصوص مسایل دوجانبه گفت و گوهای جدی را آغاز نمایند.

معاون وزیر امور خارجه انگلستان ضمن تمجید از تاریخ کهن، فرهنگ و تمدن ایران به جایگاه منطقه ای کشورمان اشاره و افزود که انگلستان با آگاهی از نقش مهم و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه، علاقمند است درخصوص مسائل منطقه ای با هدف حصول به راه حلهای سیاسی با جمهوری اسلامی ایران رایزنی و همکاری کند.

معاون وزیرامورخارجه انگلستان تاکید کرد که این کشور در پی ایجاد روابطی مفید و سازنده با جمهوری اسلامی ایران است.

۱۳۹۴/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...