نسخه چاپی

پرچم داعش در قرقیزستان+عكس

انتشار تصاویر اهتزاز پرچم داعش در پس زمینه ساختمان‌های اصلی و مركزی شهر بیشكك، بازتاب گسترده‌ای در شبكه‌های خبری حوزه آسیای مركزی داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، انتشار تصاویر اهتزاز پرچم داعش در پس زمینه ساختمان‌های اصلی و مرکزی شهر بیشکک، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های خبری حوزه آسیای مرکزی داشت.

گفته می‌شود این اقدام در واکنش به تهدید پلیس قرقیزستان مبنی بر برخورد سخت نیروهای امنیتی با هواداران داعش در قرقیزستان بوده است.

مقامات امنیتی قرقیزستان پس از انتشار این تصویر اعلام کردند، شخصی که از پرچم داعش در پس زمینه‌ی ساختمان‌های دولتی بیشکک عکس گرفته است، شناسایی خواهند کرد.

پایین این تصویر که از صبح امروز در پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی روس زبان بازتاب گسترده‌ای داشته، جمله «سربازان خلافت، ما در قرقیزستان منتظرتان هستیم» درج شده است.

هفته گذشته در اقدامی بی‌سابقه، نیروهای امنیتی قرقیزستان با یک گروه وابسته به داعش که قصد سرقت از پایگاه نظامی روسیه و انجام عملیات تروریستی در میدان مرکزی شهر بیشکک را داشتند، درگیر و 6 نفر از آنان را کشتند.

قرقیزستان و 4 کشور دیگر آسیای مرکزی، بنابر موقعیت جغرافیایی به 2 کانون اصلی جریان افراط گرای منطقه یعنی افغانستان و سوریه نزدیک هستند و همچنین به دلیل وجود بسترهای مناسب برای شکل‌گیری جریان‌های تکفیری، بیش از سایر کشورها در معرض خطر نفوذ داعش و گروه‌های افراطی قرار دارند.

13940514000810_PhotoL.jpg

۱۳۹۴/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...