نسخه چاپی

كمك 12 میلیون یورویی اروپا به یمن

كمیته عربی حقوق بشر تصمیم دارد هیاتی را برای سفر به یمن به منظور بررسی اوضاع حقوق بشر در این كشور تشكیل دهد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: خبرگزاری عربستان (واس) نوشت: کمیته حقوق بشر عربی هیاتی را برای سفر به یمن به منظور بررسی میدانی اوضاع حقوق بشر این کشور و بنا به درخواست دولت مستعفی آن تشکیل می‌دهد.

هادی بن علی الیامی، رئیس کمیته عربی حقوق بشر اظهار داشت که این کمیته هیاتی را به یمن اعزام خواهد کرد تا اقدامات نقض کننده قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در یمن را بررسی کند.

وی گفت: این کمیته در خصوص تمامی تحولات یمن و تجاوزات اعمال شده در حق ساکنان این کشور و همچنین اوضاع نابسامان انسانی و درد و رنج ساکنان یمن به سبب کمبود غذا، آب و برق مذاکره کرده است.

در همین حال، کمیساریای اتحادیه اروپا از تصمیم خود برای ارائه کمک‌های جدید به ارزش 12 میلیون یورو به ملت یمن خبر داد.

بر اساس اعلام کمیساریای اروپا، قرار است 10 میلیون یورو از مجموع این کمک‌ها به خدمات بهداشتی، غذا، پناهگاه و مواد اساسی اختصاص یابد و مابقی آن صرف کمک رسانی به پناهندگان یمنی شود.

از سوی دیگر، منابع یمنی اعلام کردند، هواپیمای آپاچی عربستان با موشک زمین به هوا توسط ارتش یمن سرنگون شده بود.

سرویس‌های امنیتی و کمیته‌های مردمی یمن همچنین یک اقدام تروریستی برای انفجار در مسجد الحشحوش را ناکام گذاشتند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی یمن یک ترویست حامل 4 بمب که قصد ورود به مجلس الحشحوش در صنعا را داشت، بازداشت کردند و بازجویی‌ها از وی برای شناسایی عاملان ناامنی و بی‌ثباتی ادامه دارد.

از سوی دیگر، شبکه المیادین گزارش داد که در حملات جنگنده‌های سعودی به استان صعده 693 تن شهید شده‌اند که 293 تن آنها کودک هستند در حالی که 2000 تن نیز زخمی شده‌اند.

در عین حال در حمله جدید جنگنده‌های سعودی به منطقه المیسار در حجه در غرب یمن هشت تن شهید و هفت دیگر زخمی شدند.

۱۳۹۴/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...