نسخه چاپی

هیئت جنبش انصار الله راهی مسقط شد

عکس خبري - هيئت جنبش انصار الله راهي مسقط شد

منابع خبری گزارش دادند كه هیئت مذاكراتی جنبش انصار الله یمن راهی شهر مسقط پایتخت عمان شد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رادیوی مونته کارلو فرانسه، یک فروند هواپیمایی عمانی روز جمعه برای انتقال هیئت های سیاسی مذاکراتی جنبش انصار الله و حزب کنگره کل خلق یمن به مسقط وارد فرودگاه صنعا شد.

این دو هیئت قرار است در شهر مسقط مذاکراتی را با سایر طرف‌های ذیربط برای حل بحران یمن برگزار کنند.

این مذاکرات با هماهنگی سازمان ملل به منظور دستیابی به توافق آتش بس و بازگشت به میز مذاکرات صورت می گیرد.

هیئت جنبش انصار الله شامل محمدعبدالسلام سخنگوی رسمی، حسین العزی رئیس بخش روابط خارجی شورای سیاسی انصار الله و مهدی المشاط مدیر دفتر سید عبدالملک الحوثی رهبر این جنبش است.

یحیی دوید عضو دبیرخانه حزب کنگره کل خلق که ریاست آن را علی عبدالله صلاح رئیس جمهور سابق یمن برعهده دارد، از جمله اعضای هیئت مذاکراتی این حزب به شمار می رود.

قاسم سلام دبیرکل حزب بعث عربی سوسیالیسم ملی نیز دیگر عضو این هیئت را تشکیل می دهد.

به گفته رادیو مونته کارلو، این هواپیمای عمانی همچنین خانواده سرتیپ طارق محمد عبدالله صالح فرزند برادر رئیس جمهور سابق یمن و فرمانده گارد ویژه او را منتقل می کند.

برخی منابع گفتند که دو هیئت یاد شده با اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل در امور یمن به منظور برقراری آتش بس و توقف تجاوزگری سعودی به یمن ملاقات خواهد کرد.

دو هیئت مذاکراتی جنبش انصار الله و حزب کنگره کل خلق یمن امروز شنبه با این هواپیمای عمانی راهی مسقط شدند.

محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصار الله پیش از ترک صنعا گفت که مشکل یمن مورد بحث قرار خواهد گرفت و از دیدگاه عمان درقبال آن مطلع خواهیم شد.

وی ابراز امیدواری کرد که توافقی درباره متوقف کردن تجاوزگری سعودیها پیش از اجلاس ژنو وجود داشته باشد تا سپس وارد مرحله گفتگوی یمنی – یمنی جدی شویم که شهروندان یمن را به سمت ساختن کشور رهنمون کند و امنیت و ثبات را تحکیم بخشد.

۱۳۹۴/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...