نسخه چاپی

دو متجاوز به نوامیس، اعدام می شوند

با تایید حكم اعدام 2 متجاوز به عنف در دیوان عالی كشور، پرونده معروف به «گرگ های زرد» برای اجرای حكم در ملاءعام به اجرای احكام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و بدین ترتیب شمارش معكوس برای اعدام 2 شیطان صفت خشن در مشهد آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از خراسان: با تاييد حکم اعدام 2 متجاوز به عنف در ديوان عالي کشور، پرونده معروف به «گرگ هاي زرد» براي اجراي حکم در ملاءعام به اجراي احکام دادسراي عمومي و انقلاب مشهد ارسال شد و بدين ترتيب شمارش معکوس براي اعدام 2 شيطان صفت خشن در مشهد آغاز شد.

اولين پرونده درباره اعمال وحشيانه «گرگ هاي زرد»، هنگامي در اداره جنايي آگاهي خراسان رضوي شکل گرفت که در تاريخ 93.3.19 دختري هراسان وارد پليس آگاهي شد و پرده از ماجراي «گرگ هاي زرد» برداشت. او گفت: از اطراف ميدان آزادي به عنوان مسافر، سوار يک دستگاه تاکسي زرد رنگ شدم که جوان ديگري نيز سرنشين آن بود. اما راننده تاکسي هنوز مسافت اندکي را طي کرده بود که ناگهان تغيير مسير داد و به طرف جاده فريمان حرکت کرد.

وي افزود: در اين هنگام جواني که در صندلي عقب نشسته بود با تهديد به مرگ و کتک کاري، سرم را بين دو صندلي فرو برد و در حدود 25کيلومتري محور مشهد - فريمان، داخل خودرو مرا مورد آزارهاي وحشيانه قرار دادند. دختر جوان ادامه داد: 2 جوان شيطان صفت سپس در نيمه هاي شب، مرا به مشهد بازگرداندند و در وضعيتي وخيم و شرم آور، در ميدان تلويزيون رهايم کردند اما من به دليل شرايط خاص روحي و رواني و ترس از مرگ، نتوانستم چهره متجاوزان به عنف را به خاطر بسپارم فقط مي دانم که تاکسي آن ها پژو 405 بود.

در حالي که تحقيقات پليس با صدور دستوري از سوي سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) براي شناسايي و دستگيري متجاوزان به نواميس مردم آغاز شده بود، 4 روز بعد نيز گزارش مشابهي به پليس آگاهي رسيد که در اين پرونده نيز 2 جوان شيطان صفت با مشخصات پرونده قبلي، دختري را از بولوار شهيد فکوري ربوده و در محور مشهد - فريمان مورد تجاوز به عنف قرار داده بودند. در بررسي هاي پليس مشخص شد که در هر دو ماجرا، از يک خودرو تاکسي زردرنگ استفاده شده است؛ بنابراين با همکاري تاکسيراني حدود 3هزار تاکسي مورد بررسي هاي پليس قرار گرفت، اما باز هم نتيجه اي حاصل نشد

به همين دليل، تحقيقات با رصدهاي اطلاعاتي در پايانه هاي مسافربري، پليس راه و ... با همکاري سازمان بازرسي تاکسيراني ادامه يافت تا اين که قرباني دوم اين حادثه در اظهارات خود به لهجه خاص متجاوزان اشاره کرد و گفت: لهجه آن دو نفر مشهدي نبود ولي اين گونه لهجه را در يکي از شهرهاي اطراف مشهد شنيده ام.

با اين سرنخ، عمليات هاي کارآگاهان به شهرهاي اطراف مشهد گسترش يافت و تاکسي هاي پژو 405 در شهرهاي قوچان، چناران، نيشابور و فريمان در حالي مورد بررسي هاي غيرمحسوس قرار گرفت که در همين اثنا، دختر ديگري طعمه «گرگ هاي زرد» شد. بررسي سومين پرونده از اعمال کثيف متجاوزان نشان مي داد که آن ها دختر ديگري را نيز با همين شيوه به جاده فريمان کشانده و مورد آزار و اذيت هاي وحشيانه قرار داده اند.

وقتي اعمال کثيف «گرگ هاي زرد» شکل سريالي به خود گرفت، قاضي غلامعلي صادقي (دادستان مشهد) با صدور دستورات خاص و تعيين قاضي ويژه اي براي اين پرونده، از قاضي سيد جواد حسيني (قاضي پرونده) و کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خواست تا با بسيج کليه امکانات و فعاليت هاي اطلاعاتي شبانه روزي، براي دستگيري 2 جوان شيطان صفت اقدام کنند.

از سوي ديگر نيز قاضي حسيني که با راهنمايي هاي دادستان مشهد و براي به نتيجه رسيدن اين پرونده حساس در کنار نيروهاي آگاهي قرار گرفته بود، دستورات ويژه اي را براي کنترل غيرمحسوس خودروهاي مظنون صادر کرد و بدين ترتيب عمليات هاي پليس در شهرهاي اطراف مشهد روي وضعيت اخلاقي و اجتماعي برخي رانندگان بين شهري متمرکز شد و طولي نکشيد که خودرو پژو 405 در شهرستان فريمان شناسايي و راننده آن در يک عمليات پليسي دستگير شد. با دستگيري اين جوان 25 ساله، همدست او نيز ساعتي بعد به دام افتاد و بدين ترتيب آنان در دادسراي مشهد مورد بازجويي قرار گرفتند و به صراحت از اقدامات مجرمانه و مخوف خود پرده برداشتند.

پس از تکميل تحقيقات در دادسراي مشهد، اين پرونده به شعبه پنجم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي ارسال شد و قضات با تجربه دادگاه نيز پس از برگزاري چند جلسه محاکمه، 2 متهم اين پرونده را به اعدام در ملاءعام محکوم کردند.

با اعتراض متهمان و وکلاي مدافع آنان راي صادره اين پرونده به ديوان عالي کشور ارسال شد، اما قضات ديوان عالي نيز پس از بررسي دقيق پرونده، راي صادره از سوي دادگاه کيفري را تاييد کردند و بدين ترتيب پرونده «گرگ هاي زرد» براي اجراي حکم به يکي از شعبه هاي اجراي احکام دادسراي مشهد ارجاع شد. گزارش خراسان حاکي است: شمارش معکوس براي اعدام «گرگ هاي زرد» در ملاءعام آغاز شده است و آنان به زودي به مجازات خواهند رسيد.

شايان ذکر است : با اعترافات متهمان و بررسي هاي پليس، مشخص شد که «گرگ هاي زرد» 3 نفر بودند و جوان 18ساله ديگري نيز در اعمال شيطاني آن ها نقش داشته است؛ بنابراين او نيز پس از چند ماه فرار، به چنگ قانون افتاد و پرونده وي در حال طي مراحل قانوني در دستگاه قضايي است.

۱۳۹۴/۵/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...