نسخه چاپی

برنامه وزارت بهداشت برای كاهش مصرف نمك

مدیر كل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، به تشریح برنامه های وزارت بهداشت برای كاهش سرانه مصرف نمك در جامعه پرداخت.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر هدایت حسینی با اشاره به افزايش روز افزون چاقي در كشور و رابطه مستقيم چاقی با افزايش بيماري ها، بر اتخاذ سياست های جديد وزارت بهداشت در راستای اطلاع رساني و كاهش مصرف چربي ها در توليد فرآورده هاي غذایی، صنعتی و خانگی تاكيد کرد.

وی، كاهش مصرف شكر، با توجه به گسترش تعداد بيماران مبتلا به ديابت در كشور را از ديگر برنامه های وزارت بهداشت اعلام كرد و افزود: هم اكنون كاهش مصرف شكر در نوشابه های گازدار آغاز و ضوابط و مقررات كاهش شكر در ساير نوشيدني ها نيز در حال بازنگری است.

پیرصالحی در ارتباط با كاهش مصرف نمک، گفت: فشار خون بالا از بيماری های شايع در كشور است كه رابطه تنگاتنگی با مصرف بی رويه نمک و محصولات غذایی شور دارد.

وی افزود: فرهنگ سازي كاهش مصرف نمک صنعتي و نمك سفره تا رساندن به حد استاندارد آن از ديگر اولويت هاي كاري متوليان حفظ و تامين سلامت جامعه است.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر مصرف روزانه نمک در کشور ۱۲ گرم است در حالی كه ميزان استاندارد مصرف نمک در روز ۵ گرم است.

به گفته وی، روزانه حدود ۶/۶ گرم نمک از طريق نان مصرف مي شود كه در همين راستا نسبت به كاهش ميزان نمک نان از ۵/۲ گرم به كمتر از ۲ گرم اقدام شده است.

حسینی در زمینه سياست جديد وزارت بهداشت در بحث مدرن نمودن نظارت ها اذعان داشت: نحوه بازديد و كنترل در سطح توليد و عرضه در قالب كنترل چك ليست ها و فرم هاي ويژه نظارتي ارتقا مي يابد.

وي افزود: همچنين در سطح عرضه برنامه هايي براي نمونه برداري مستقيم از محصولات غذايي و در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق با شاخص هاي تعيين شده براي سلامت فرآورده ها، به كارخانه مراجعه و ضمن ريشه يابي علل و برخورد قانوني با متخلفين، راهكارهاي موثر ارائه مي گردد.

۱۳۹۴/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...