نسخه چاپی

محموله جدید واكسن كرونا وارد كشور شد/ واردات ۱۵۲.۵ میلیون دوزی

عکس خبري -محموله جديد واکسن کرونا وارد کشور شد/ واردات ???.? ميليون دوزي

وزیر بهداشت خواستار عودت ۸۲۰ هزار دز واكسن اهدایی غیرمجاز از كشور لهستان شد.

به گزارش نما، وزیر بهداشت خواستار عودت ۸۲۰ هزار دز واکسن اهدایی کشور لهستان شد.

طبق اعلام عین الهی ظاهرا این واکسن‌های بدون هماهنگی‌ قبلی و از منابع غیرمجاز بوده است و حتی در مذاکرات صورت گرفته نشان می‌دهد، این واکسن‌ها به اشتباه ارسال شده است.
وزیر بهداشت در نامه به رئیس کل گمرک خواستار بازگرداندن واکسن‌های غیرمجاز همزمان با ارسال محموله جدید شد.

ظاهرا این واکسن‌ها توسط آمریکایی‌ها تولید شده است.

در متن این نامه آمده است:‌

به استحضار می‌رساند که تعداد ۸۲۰ هزار دور از واکسنهای اهدایی کشور لهستان (علیرغم هماهنگی‌های قبلی و مستندات دریافتی از منابع غیر مجاز بوده است. بدین منظور مذاکرات مفصلی با طرف لهستانی صورت پذیرفته و سفیر آن کشور، ارسال واکسن مذکور را اشتباه آژانس تایید کننده اروپایی دانسته و اعلام نمودند که واکسن مزبور را با تامین از منابع مجاز، جبران خواهد نمود و حاضر است در زمان ارسال محموله جدید، نسبت به بازگرداندن واکسن های غیر مجاز اقدام نماید. بدین منظور مقرر شد تا واکسن ارسالی در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ساعت ۲۱:۴۰ توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران به نمایندگی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با دریافت محموله جدید شامل ۷۱۰/۰۰۰ دز واکسن آسترازنکا عودت داده شود.

واکسن های اهدایی از کشور لهستان به تعداد یک میلیون دوز طی بارنامه شماره ۰۲۰۲۳۱۲۲۰۵۰ قبلا دریافت شده بود. لذا خواهشمند است دستور فرمایید هماهنگی لازم با گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) جهت عودت ۸۲۰ هزار دوز محموله اول و ترخیص ۷۱۰ هزار دوز واکسن محموله دوم بصورت همزمان، صورت پذیرد.

شب گذشته محموله جدید ۷۱۰ هزار دز واکسن آسترازنکای اهدایی لهستان ترخیص شد. مسئولان گمرک پاسخ دهند که واکسن‌های غیرمجاز آیا عودت داده شده یا سرنوشت دیگری پیدا خواهند کرد. گفته می‌شود قبل از این یک محموله واکسن وارداتی از کشور اتریش نیز مشابه این محموله بوده است.

پیشتر یک محموله مرغ فاسد وارداتی که در انبارها موجود بود بدون هماهنگی ترخیص شده بود.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...