نسخه چاپی

واكنش به تغییر ساعت رسمی در كره شمالی

خبرگزاری كیودو ژاپن روز شنبه در گزارشی از سئول از واكنش كره جنوبی به تصمیم تعییر ساعت رسمی در كره شمالی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، براساس این گزارش، جئونگ جون هی، سخنگوی وزارت وحدت دو کره در کره جنوبی با ابراز نگرانی از این تصمیم پیونگ یانگ آن را مخل در برنامه های وحدت بخشی دو کشور و برهم زننده برنامه های اقتصادی ملت های دو کشور خواند.

کره شمالی روز جمعه اعلام کرد که ساعت رسمی خود را به دلیل امحاء آثار استعماری ارتش امپراطوری ژاپن و رهایی از میراث به جا مانده از جنگ جهانی دوم تغییر می دهد.

این تصمیم در آخرین نشست مجمع عالی خلق کره شمالی اتخاذ شده و براساس این تصمیم، ساعت رسمی این کشور از پانزدهم ماه آگوست (۲۴ مرداد ماه جاری) نیم ساعت به عقب کشیده خواهد شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز اعلام کرد که این تصمیم به واسطه ۷۰ سالگی آزادی شبه جزیره کره از استعمار ژاپن اتخاذ شده است تا از این پس ساعت رسمی این کشور با ساعت رسمی ژاپن و کره جنوبی یکی نباشد.

رسانه ملی کره شمالی با معرفی ساعت جدید این کشور به «ساعت پیونگ یانگ» اعلام کرد که این تصمیم در راستای رفتار جنایتکارانه و جرم های غیرقابل توجیه ارتش امپراطوری ژاپن در زمان اشغال شبه جزیره کره گرفته شده است.

از زمان اشغال و استعمار ژاپن بر منطقه شبه جزیره کره، ساعت رسمی در این منطقه به وقت توکیو تنظیم شده بود که استفاده از این ساعت همچنان ادامه دارد.

در سال ۱۹۱۰ ژاپن شبه جزیره کره را که امروز به دو بخش کره شمالی و کره جنوبی تقسیم شده به استعمار خود درآورد و اشغال خاک کره تا شکست ژاپن در جنگ دوم جهانی در ۱۵ اوت سال ۱۹۴۵ ادامه داشت.

پس از شکست ژاپن، شبه جزیره کره به دو بخش تحت حمایت آمریکا در جنوب و تحت حمایت اتحاد جماهیر شوروی (سابق) در شمال تقسیم شد که این تقسیم بندی همچنان وجود دارد.

با این وجود سخنگوی وزارت وحدت دو کره در کره جنوبی امروز در یک کنفرانس خبری در سئول گفت: آن دسته از اتباع دو کشور نیز در مناطق صنتعتی کائه سونگ کار می کنند با این تصمیم ژیویونگ با مشکلات عدیده تردد مرزی مواجه خواهند بود و در دراز مدت حتی طرح وحدت دو کره را نیز با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

به گفته وی این تصمیم حتی منجر به آن خواهد شد که ملت های دو طرف برای هماهنگی های بیشتر با ساعت رسمی ژاپن کار کنند که به هیچ وجه با استانداردهای دو کره همخوانی ندارد.

۱۳۹۴/۵/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...