نسخه چاپی

حملات موشكی پاكستان به افغانستان

والی «كنر» در شرق افغانستان اعلام كرد كه حملات موشكی نظامیان پاكستانی به خاك این كشور بار دیگر از سر گرفته شده است.

به گزارش نما، «وحیدالله کلیم‌زی» والی کنر در یک نشست خبری اعلام کرد: در چند روز گذشته بیش از 40 موشک از پاکستان به خاک افغانستان اصابت کرده است.

وی گفت: این وضعیت در پنج سال گذشته ادامه داشته و نیروهای پاکستانی با موشک‌ و خمپاره شرق افغانستان را همواره هدف قرار داده‌اند.

کلیم‌زی افزود: «ناری» و «سرکانو» مناطقی هستند که ساکنان آن بخاطر پرتاب موشک‌های پاکستانی محل زندگی خود را ترک کرده‌ و به مناطق دیگر مهاجر شده‌اند.

والی کنر تأکید کرد که نیروهای افغان توانایی این را دارند که در برابر تهدیدهای خارجی از خاک افغانستان دفاع کنند.

حملات موشکی پاکستان به خاک افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که مقامات اسلام‌آباد به دولت کابل متعهد شده بودند که برای بوجود آوردن صلح و ثبات با این کشور همکاری نمایند.

از آغاز سال 1393 شمسی تاکنون نزدیک به 7000 موشک از سوی نیروهای نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی شرق افغانستان اصابت کرده که جان صدها غیرنظامی را از جمله زنان و کودکان گرفته است و افزون بر 3هزار خانوار آواره شده‌اند.

باوجود افزایش حملات موشکی و مداخلات نظامی پاکستان در خاک افغانستان تاکنون هیچ اقدام جدی از سوی مقامات کابل در خصوص رسیدگی و برخورد با این موضوع صورت نگرفته است.

این در حالی است که مقامات امنیتی افغانستان بارها اعلام کردند که مدارک محکمی از مداخله سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در ناامنی‌های اخیر افغانستان در دست دارند.

۱۳۹۴/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...