نسخه چاپی

فیفا: شرایط بازی در اهواز خطرناك است

دكتر زهره هراتیان رییس كمیته پزشكی سازمان لیگ برتر نیز در این باره گفت: شرایط بازی در اهواز برای سلامت بازیكنان خطرناك است و كمیته پزشكی تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت آنان انجام می دهد.

به گزارش نما، با توجه به اهمیت موضوع گرما و بحث گرد و غبار در اهواز ، مرکز پزشکی سازمان لیگ که متصدی امر سلامت بازیکنان است، اقدام به استعلام از مسوولان کمیته پزشکی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در این باره کرده است.

پروفسور ایفرایم کرایمر رییس اورژانس های پزشکی فیفا در این باره گفت: در شرایطی که گرمای مطلق هوا 45 درجه و رطوبت 18درصد باشد، به شرط رعایت شرایط پزشکی مانند نوشیدن آب و داشتن برنامه، برگزاری مسابقه بهتر از لغو و یا به تاخیر انداختن مسابقه است.

وی افزود: بر این اساس با هماهنگی پزشکان هر دو تیم، برنامه کولینگ بریک یا همان برنامه خنک شدن صورت گیرد که بهترین نحوه آن استفاده از سه دقیقه استراحت با استفاده از حوله مرطوب، سایه بان و نوشیدنی خنک است.

وی درادامه گفت:فیفا درجلسه 11 سپتامبر در زوریخ این مساله را بررسی می کند و برای آلودگی و غبارآلود بودن برخی شهرهای دنیا پروتکل تعریف می کند.

دکتر زهره هراتیان رییس کمیته پزشکی سازمان لیگ برتر نیز در این باره گفت: شرایط بازی در اهواز برای سلامت بازیکنان خطرناک است و کمیته پزشکی تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت آنان انجام می دهد.

نماینده پزشکی فیفا ادامه داد: فیفا تا زمان اعلام پروتکل خود از ما خواسته تا به کمک ارگان های مسوول مانند وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی پروتکل های شرایط خاص را تدوین کنیم.

وی بیان داشت: در زمینه گرد و غبار موجود در استادیوم اهواز این از اختیارات داور بازی بوده که بسته به شرایط موجود درآنجا دستور توقف یا ادامه بازی را بدهد.حتی در شرایط گرمای غیرقابل تحمل نیز داور اختیار توقف بازی را دارد.

۱۳۹۴/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...