نسخه چاپی

بروز گرد و خاك در ۶ استان كشور

كارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینكه امروز باران در ارتفاعات و شمال كشور می‌بارد، گفت: شرق‌، جنوب شرق و ۶ استان كشور با گرد و خاك درگیر هستند.

به گزارش نما، کبری رفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: با تداوم جریان‌های شمالی بر روی نوار شمالی کشور و سواحل دریای خزر، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در سواحل دریای خزر آسمانی ابری همراه با بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: طی همین مدت در بعد از ظهر و اوایل شب در شمال شرق، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: در سه روز آینده در برخی نواحی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در منطقه زابل گاهی با طوفان و گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب وزش باد و گرد و خاک در استان‌‌های قم، مرکزی، اصفهان، جنوب سمنان، جنوب تهران و البرز دور از انتظار نیست.

رفیعی در ادامه تصریح کرد: آسمان تهران امروز کمی ابری است که در بعد از ظهر در شهرهای جنوبی این استان باد و گرد و خاک و در ارتفاعات بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق رخ خواهد داد.

وی افزود: اردبیل با دمای 9 درجه سانتیگراد و اهواز با دمای 49 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

۱۳۹۴/۵/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...