نسخه چاپی

آینده روشن در انتظار داوران ایرانی

رئیس كمیته داوران كنفدراسیون والیبال آسیا گفت: سطح قضاوت داوران ایرانی در این مسابقات خیلی خوب بود و مطمئن هستم آینده روشنی در انتظار آنها است.

به گزارش نما به نقل از سایت فدراسیون والیبال، کمیته داوران هجدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا یکی از مهم‌ترین کمیته‌های این رقابت ها بود که به گفته دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا توانست نمره قبولی خوبی کسب کند. قضاوت این مسابقات بر عهده داوران 16 داور از کشورهای مختلف آسیایی از جمله سه داور از ایران بود.

رئیس کمیته داوران کنفدراسیون آسیا (AVC) و رئیس کمیته داوران هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در میزبانی ایران در این دوره از رقابت‌ها گفت: سازماندهی و تشکیلات مسئولان ایران در این دوره از مسابقات بسیار عالی بود و باعث شد رضایت تمام تیم‌های آسیایی را کسب کند. همچنین مسئولان و کارکنان فعال در این رقابت‌ها بسیار خوش اخلاق بودند و بسیار با احترام رفتار می‌کردند.

نماینده AVC در کمیته داوران جام هجدهم، فعالیت این کمیته را در این مسابقات عالی ارزیابی کرد و گفت: کمیته داوران این دوره از مسابقات عملکرد خوبی داشتند و با آنکه همیشه نسبت به داورها اعتراضات زیادی می‌شود، این دوره اعتراضات و انتقادات کاهش یافت. در هر دو سالن آزادی و فدراسیون والیبال داورها قضاوتشان را به خوبی انجام دادند. مسئولانی که فدراسیون ایران برای مدیریت زمین مسابقه در نظر گرفته بود نیز بسیار خوب توانستند از حجم و سختی کار بر آیند و همه موارد را به خوبی برنامه ریزی کنند.

در طول مسابقات جام هجدهم شاهد اعتراضات بعضی از مربیان بودیم، اما سونگساک این اعتراضات را عادی دانست و گفت: خیلی عادی و طبیعی است وقتی مربیان از داورها اعتراض می کنند. بیشتر مواقع مربیان متوجه نمی شوند که در آن لحظه چه اتفاقی افتاده است. همه آنها بیرون ایستاده اند و همه نقاط زمین را نمی بینند. به همین خاطر اعتراض می کنند. اما خوشبختانه در این دوره از مسابقات در انتخاب داوران موفق بودیم. چرا که می دانستیم این دوره از مسابقات بزرگسالان برای بعضی از کشورها اهمیت دارد. سخت است که تمام مربیان را راضی نگه داریم. اما من باید از همه مربیان تشکر کنم که در این دوره نسبت به داوران بسیار با احترام و مودب رفتار کردند.

سونگساک در خصوص قضاوت آنها گفت: داوران ایرانی بسیار موفق عمل کردند و قضاوت های خوبی داشتند. ابتدا ما تنها مرتضی اکرمی را در این مسابقات داشتیم. اما وقتی که ترکمنستان و پاکستان به ما داور معرفی نکردند، تصمیم گرفتیم 2 داور از ایران انتخاب کنیم. خوشبختانه سطح قضاوت داوران ایرانی خیلی خوب بود، اما بعضی از آنها به تجربه بیشتری احتیاج دارند. مطمئن هستم آینده روشنی در انتظار داوران ایرانی است.

نماینده AVC در کمیته داوران جام هجدهم عنوان کرد: سطح داوران آسیایی خوب است اما آنها ضعف هایی دارند. اگر بخواهیم داوران آسیایی را با داوران اروپایی مقایسه کنیم، بعضی از داوران آسیایی مشکل مکالمه زبان انگلیسی دارند. متاسفانه آنها در مسابقات جهانی نمی توانند به خوبی با بازیکنان و مربیان ارتباط برقرار کنند. در صورتی که به جز دانستن قوانین داوری باید به زبان انگلیسی هم مسلط باشند.

رئیس کمیته داوران AVC در پایان به فعال بودن داوران خانم ایرانی اشاره کرد و گفت: والیبال ایران به نسبت دیگر کشورهای آسیایی داوران بین المللی خانم بیشتری دارد. مطمئن نیستم اما ایران 7 یا 8 داور خانم بین‌المللی دارد که این رقم بسیار خوب است. در صورتی که دیگر کشورهای آسیایی تنها یک یا دو داور خانم بین‌المللی دارند یا بعضی از کشورها داور خانم بین المللی ندارند. اما فدراسیون والیبال ایران باید موقعیت بیشتری برای آنها فراهم کند تا بتوانند در مسابقات بین المللی بیشتری حضور یابند و قضاوت کنند.

۱۳۹۴/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...