نسخه چاپی

حضور 650 شهروند ازبكستان در داعش

افزایش حضور شهروندان ازبكستان در گروه‌های افراطی باعث شده تا دولت این كشور از رسانه‌ها برای مبارزه با این گروه‌ها استفاده نماید.

به گزارش نما به نقل از «پادروبنا.اوز»، ازبکستان برای مبارزه با افراط‌گرایی و جلوگیری از جذب جوانان این کشور در گروه‌های تروریستی در اقدامی از رسانه‌های این کشور استفاده می‌کند.

بر این اساس یکی از مقامات شورای امنیت ملی ازبکستان گفت: این برنامه در 3 زمینه اصلی از جمله افشا و خنثی کردن ایده‌های افراط‌گرایی، پشتیبانی از اسلام سنتی و تحکیم ارزش‌های آن، مساعدت برای هماهنگی بین نمایندگان ادیان مختلف صورت خواهد گرفت.

بنا به این گزارش، وزارت امور فرهنگ و ورزش این کشور با همکاری با آژانس مطبوعات و اطلاع رسانی «ازبک.کینو» (سینمای ازبکستان) و همچنین شرکت ملی تلویزیون و رادیو برای آغاز فعالیت اطلاع رسانی و ایدئولوژی برای مبارزه با تروریسم برنامه‌های را در حال اجرا دارند.

این فعالیت در حالی آغاز شده که ازبکستان در تلاش است تا تبلیغات گروه‌های افراطی از جمله داعش و طالبان را در این کشور خنثی کند، طبق آخرین اخبار تاکنون 650 نفر از شهروندان ازبکستان در داعش بر علیه دولت‌های سوریه و عراق در حال جنگ هستند.

وزارت امور فرهنگ و ورزش این کشور در نظر دارد تا برنامه‌های مانند فیلم‌های مستند در مورد فعالیت استخدام کنندگان تروریستی و دیگر موضوعات مربوط به افراط‌گرایی را تهیه کند.

از آغاز سال جاری تاکنون تمام کانال‌های سراسری ازبکستان به طور منظم موضوع افراط‌گرایی و تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

تلویزیون ازبکستان در ماه ژوئن (خرداد) یک فیلم در مورد 9 زن ازبکی که به صفوف گروه تروریستی داعش پیوستند، پخش کرده است. 2 کانال اصلی این کشور از جمله «ازبکستان» و «یاشلار» (جوانان) به طور منظم خبرهای بین‌المللی مربوط به داعش را پخش می‌کنند.

همچنین فیلم‌های مستندی در نهادهای محلی، اردوگاه‌های توانبخشی و ورزشی و در سالن‌های سینما قبل از فیلم سینمایی پخش می‌شوند.

۱۳۹۴/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...