نسخه چاپی

تكذیب ادعای حضور سردار سلیمانی در روسیه

نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به ادعای مقامات آمریكایی درباره حضور سردار قاسم سلیمانی در روسیه، گفت: این اظهارات فرافكنی مقامات آمریكایی برای دستیابی به اهداف شان است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در نشست خبری صبح امروز خود، اظهار کرد: وقتی سردار سلیمانی در ایران سخنرانی می‌کند مشخص است که وی در کشور روسیه حضور ندارد.

وی همچنین درباره اتهام غرب به سپاه برای ساخت بمب اتم نیز گفت: سپاه یک تافته جدابافته از نظام نیست و نمی‌تواند بی توجه به سیاست‌های نظام تصمیم بگیرد. سیاست‌های نظام هم روشن است و بمب هسته‌ای در دکترین نظامی ایران وجود ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فتوا داده‌اند که ساخت، نگهداری و استفاده از بمب اتم ممنوع است. اکنون کسانی ما را متهم می کنند که خودشان صداها و هزاران بمب اتم داشته و آن را هم در ژاپن استفاه کرده‌اند. سپاه سیاست‌های نظام را دنبال می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه درباره توطئه آمریکا و کشورهای غربی برای تجزیه عراق گفت: در تاریخ معاصر آمریکا همواره به دنبال تجزیه کشورهای منطقه بوده و از بدترین تجزیه و ایجاد اختلافات کشورهای تجزیه شده سود می‌برده است. سودان آخرین کشوری بود که تجزیه و دچار آشوب شد. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه حمایت کرده و به آن احترام می‌گذارد و مردم این کشورها هم باید بدانند که در مقابل این توطئه باید بایستند. بعید می‌دانم این نقشه آمریکا عملی شود.

سعیدی در بخش دیگری از این نشست خبری با اعلام این‌که جشنواره سلمان فارسی که ویژه تحقیقات علوم انسانی در نیروهای مسلح است در آذرماه و در هفته پژوهش در شهر قم برگزار می‌شود، گفت: محوریت این جشنواره با پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) است.

وی با بیان این‌که حاکمیت دین الزاماتی دارد که باید به تدریج به این الزامات با تکیه بر اصول دینی پرداخت، گفت: مثلاً نظام مهندسی یا حوزه بهداشت و درمان یا نظام تفریح در اسلام دارای اصول و مبانی است که باید این اصول استخراج شود. البته باید پس از پیروزی انقلاب این مسائل مورد توجه قرار می‌گرفت. به هر حال رهبری بارها تأکید کرده‌اند که علوم انسانی باید اسلامی شود. این تأکیدات ما را بر آن داشت که بخشی از ایده‌های رهبری را جامه عمل بپوشانیم.

سعیدی همچنین افزود: پژوهشکده امام صادق (ع) در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 700 عنوان کتاب، 300 پژوهش،‌ 30 عنوان نرم‌افزار و بیش از صدها عنوان کتاب برای نیروهای مسلح آماده کرده است. این پژوهشگاه در سال 93 با تصویب رهبری از پژوهشکده به پژوهشگاه ارتقا یافت و اکنون 12 گروه تخصصی و 3 پژوهشکده الهیات، مطالعات فرهنگی اجتماعی و مطالعات سیاسی را در اختیار دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه مأموریت‌های این پژوهشگاه را انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در حوزه علوم انسانی، تهیه مواد آموزشی مورد نیاز نیروهای مسلح و اطلاع‌رسانی در حوزه علوم انسانی نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: این پژوهشگاه طبق تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت پیدا کرده که کلیه پژوهش‌های نیروهای مسلح در حوزه علوم انسانی را انجام دهد.

سعیدی همچنین کمک به تولید دانش در حوزه علوم انسانی،‌ زمینه سازی برای تحول در علوم انسانی در سطح نیروهای مسلح و ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش، تشویق مسئولان و پژوهشگران، شناسایی نخبگان و حمایت از آنها، جهت دهی پژوهش به سمت نیازمندی‌های نیروهای مسلح را از اهداف این جشنواره بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که از امروز فراخوان این جشنواره اعلام می‌شود و تا 30 مهر مقالات جمع‌آوری خواهد شد، خاطرنشان کرد: موضوعات این جشنواره عبارتند از علوم قرآن و حدیث، کلام، فقه و مبانی حقوق، ‌فلسفه و عرفان، اخلاق و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام و سیره معصومین (ع)،‌ مطالعات انقلاب اسلامی،‌ اندیشه سیاسی و جریان شناسی سیاسی، مدیریت علوم اجتماعی و دفاعی امنیتی، اقتصاد و روانشناسی.

سعیدی با بیان این‌که طبق قانون اساسی سپاه یک نهاد انقلابی بوده که وظیفه پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارد، افزود: سپاه وظیفه دارد که با تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم مقابله کند.

وی خاطرنشان کرد: ریشه همه جنگ‌ها در طول تاریخ، ریشه فرهنگی و گفتمانی بوده است. جنگ نرم همانند جنگ سخت و نیمه سخت الزامات خود را دارد و این جنگ ذهن جامعه را هدف قرار داده و دشمن تلاش می‌کند که در افکار مردم شبهه ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در پایان افزود: در اینجا بسیج که یک نیروی مردمی است باید با جنگ نرم و سایبری مقابله کند و هم در جهت تقویت بنیه فرهنگی مخاطبان خود اقدام کند.

۱۳۹۴/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...