نسخه چاپی

آمادگی ارتش اسرائیل برای ورود به خاك سوریه

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» از طرح‌ ارتش اسرائیل برای ورود به سوریه، به بهانه مقابله با گروه‌های فعال در بلندی‌های جولان خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز دوشنبه گزارش داد که ارتش اسرائیل طرح‌هایی را برای حمله به سوریه آماده کرده است.

بنا بر این گزارش، این طرح‌ها پس از آن آماده شده‌اند که در ارزیابی جدید نظامی اسرائیل اعلام شده است که ایران در بلندی‌های جولان جبهه جدیدی علیه تل‌آویو باز کرده است.

در دو هفته گذشته، ارتش اسرائیل تمرین‌های نظامی‌ای را با تمرکز بر تجاوز به خاک سوریه، انجام داده است. به ادعای یدیعوت آحارونوت، این اقدام با هدف پاسخگویی به حملات احتمالی و نفوذ ده‌ها نیروی مسلح مجهز به تسلیحات ضدتانک، تسلیحات خودکار، نارنجک و سلاح سبک به داخل روستاهای مرزی، صورت گرفته است.

در این تمرین‌ها، نظامیان اسرائیل احتمالی نفوذ و همچنین شلیک گسترده توپخانه‌ای به سمت جوامع مرزی را در نظر گرفته و پاسخ‌هایی به چنین اقداماتی، تمرین شده است. به نوشته یدیعوت، فرماندهان ارتش اسرائیل در تمرینات، طرح‌های نظری‌ای برای پاسخ ارائه کرده‌اند، که با مشارت هواپیما، بالگردهای تهاجمی، تانک، توپخانه و صدها نیروی زمینی، که در این تمرینات نیز شرکت داشته‌اند، پیاده می‌شود.

بنا بر این گزارش، ارزیابی مقر فرماندهی شمالی ارتش اسرائیل حاکی از آن است که با وجود آرامش نسبی حاکم بر جولان، این احتمال کاملا وجود دارد که یکی از گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه که در مرز با فلسطین اشغالی فعال است، پس از تحت فشار قرار گرفتن از سوی ارتش سوریه یا گروه‌های رقیب، با هدف وارد کردن اسرائیل به نبرد، از مرز عبور کند.

به نوشته یدیعوت، حتی اصلی‌ترین گروه مسلح فعال در بلندی‌های جولان، یعنی جبهه النصره، که تاکنون یک گلوله هم به سمت اسرائیل شلیک نکرده، ممکن است در آینده تغییر رفتار دهد. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که پیش از این گزارش‌های متعددی، از جمله از سوی سازمان ملل، از ارتباط تل‌آویو و عناصر جبهه النصره در بلندی‌های جولان، منتشر شده است.

یدیعوت همچنین نوشته است که «اویو کوخاوی» فرمانده واحد شمال ارتش اسرائیل معتقد است که حزب‌الله لبنان نیز فعالیت‌های خود را گسترش داده و حالا تهدید آن تنها محدود به لبنان نیست و اعضای آن در سوریه نیز فعال شده‌اند.

احتمال حمله گروه‌های مسلح به روستاهای دروزی در مرز سوریه و فلسطین اشغالی نیز از دیگر مواردی است که در این طرح پیش‌بینی شده است. بنا بر این گزارش، تل‌آویو پیش‌بینی کرده است که این گروه‌ها ممکن است برای اشغال روستای «هادر» که 12000 نفر جمعیت اغلب دروزی دارد، تلاش کنند. اسرائیل با این ادعا که اغلب ساکنان این روستا، اقوامی در روستاهای دروزی سمت اسرائیلی مرز دارند، در طرح نظامی خود، ورود به خاک سوریه برای «حفاظت» از این روستا را مد نظر قرار داده و به نوشته یدیعوت، پیام‌هایی را نیز در این رابطه به گروه‌های مسلح فعال در منطقه ارسال کرده است.

۱۳۹۴/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...