نسخه چاپی

اردوهای جهادی دانشجویان كمك كار كمیته امداد شده است

رئیس كمیته امداد امام خمینی‌(ره) گفت: اردوهای جهادی دانشجویان كمك كار كمیته امداد شده است

به گزارش نما به نقل از تسنیم، فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) پیش ازظهر امروز در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به مسئولیتش در کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: باحکم رهبری در جایگاهی مسئولیت گرفتم که ارثیه امام بزرگوار و عزیزمان است و ایشان در اسفندماه سال 57 آن را پایه‌ریزی کردند.

وی با اشاره به اینکه حکمت امام بر کسی پوشیده نیست، گفت: اینکه چرا امام در اولین روزهای گرماگرم انقلاب نهاد امداد امام خمینی را پایه‌ریزی می‌کند گویای این پیام است که انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنگان و جنگ فقر و غنا است و امام روی قشر مستضعف حساب ویژه‌ای باز کردند و از همان ابتدای انقلاب بر روی آنها حساب باز کرده مسئله‌ای که خیلی از مسئولان از آن غفلت کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با اشاره به اینکه تجربه دفاع مقدس نشان می‌دهد که امام درست فکر کرده‌اند ادامه داد: وقتی به دقت به دیدگاه‌های رهبر انقلاب نیز نگاه می‌کنیم می‌بینیم که حضرت آقا نیز همان نگاه بنیادی امام را دارند و به قشر مستضعف مانند سربازان نظام اسلامی نگاه می‌کنند و سربازان نظام در دامان این قشر پرورش پیدا می‌کنند.

فتاح با اشاره به اینکه برای پایداری نظام نیازمند پرورش افرادی ارزشی ولایی و جهادی هستیم یادآو رشد: تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته اما متاسفانه بازدهی‌های ما کم بوده است. وقتی در بین جماعت مددجو بیچاره و پابرهنه حاضر می‌شویم می‌بینیم چه غفلت عجیبی را مرتکب شده و امام را فراموش کرده‌ایم و حتی از دین‌مان فاصله گرفته‌ایم.

وی افزود: در مقابل این قشر مستضعف قشر مرفه‌ای وجود دارد که از سرمایه‌های نظام دارای ثروت شده‌اند و برخی از آنها روبروی نظام قرار می‌گیرند اما قشر مستضعف که عمدتا وابسته به نظام هستند تا پای جان برای نظام هزینه می‌کنند.

فتاح ادامه داد: وقتی در بین مددجویان حاضر می‌شویم می‌بینیم بیچاره و درمانده خود ما هستیم، لذا دیدگاه امام و حکمت او در ایجاد کمیته امداد امام خمینی(ره) اینجا دیده می‌شود و اینکه امام با مستضعفان انقلاب کرد و هرگز آنها را تهدیدی نمی‌دید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با بیان اینگه دیدگاه‌های غربی جمعیت مستضعف را تهدیدی برای جامعه خود می‌بینند، یادآور شد: امام به ما یاد داد که این قشر هرگز تهدیدی برای نظام نیستند بلکه برای نظام امنیت ایجاد کردند. تهدید ما همان کسانی هستند که در سال 88 خیمه علم و عزاداری امام حسین(ع) را آتش زدند.

فتاح تصریح کرد: ما مسئولان وظیفه داریم تا پای جان از این مددجویان حمایت کنیم چون آنها تا پای جان از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند و پای کار نظام هستند.

وی ادامه داد: انقلاب ما امروز نیاز به فداکاری و خون دارد مانند همان کسانی که در گذشته برای انقلاب خون دادند و امروز درمسائل مهمی چون سوریه، لبنان و عراق نیاز به فداکاری داریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در ادامه در پاسخ به سوالی درباره عملکرد مسئولان سابق کمیته امداد گفت: بنده نسبت به عملکرد گذشته مسئولان کمیته امداد احترام قائلم هرچند روحیه شما دانشجویان با انتقاد عجین است، اما بنده با شناختی که از عملکرد مسئولان کمیته امداد دارم از آنها دفاع می‌کنم و استدلال خودم را در این زمینه دارم.

فتاح در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کمیته امداد برنامه‌ای برای رفع فقر از کشور دارد، گفت: برنامه‌هایی را برای تغییر رویکرد و عملکرد بهتر کمیته امداد در نظر گرفته‌ایم که برخی مانند تغییر ساختمان این کمیته ظاهری است و برخی محتوایی است که در جلساتی با حضور مسئولان مجلس، دولت و مجمع تشخیص به دنبال ارائه نسخه‌ای قابل درمان برای از بین بردن فقر و نابودی آن از کشور هستیم البته این مسئله عقلانیت و تدبیر می‌طلبد.

وی با اشاره به نقش مردم در از بین بردن فقر نیز گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 340 هزار نفر در طرح محسنین شرکت کردند که این گویای ظرفیت مردم است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در پایان خطاب به دانشجویان گفت: اردوهای جهادی که توسط دانشجویان برگزار می‌شود به کمیته امداد و مسئولان آن کمک می‌کند و بسیاری از مسائل را از پیش روی ما برمی‌دارد.

۱۳۹۴/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...