نسخه چاپی

آخرین آمار از قربانیان و مجروحان انفجار تایلند

سخنگوی پلیس تایلند صبح سه شنبه تعداد كشته های انفجار شب گذشته در بانكوك پایتخت این كشور را 22 نفر اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: سخنگوی پلیس تایلند صبح سه شنبه تعداد کشته های انفجار شب گذشته در بانکوک پایتخت این کشور را 22 نفر اعلام کرد.

«پراویوت تاوورنسیری» سخنگوی پلیس تایلند در تلویزیون این کشور گفت که براثر انفجار شب گذشته در معبد 'اراوان' 22 نفر کشته شدند.

براساس آمار ارائه شده 13 نفر از این افراد در محل انفجار کشته شده و بقیه براثر جراحات وارده در بیمارستان های مختلف پایتخت تایلند جان خود را از دست داده اند.

آمار مجروحان انفجار نیز بیش از 120 نفر اعلام شده است.

گفته می شود اتباع هنگ کنگ، چین، تایوان و فیلیپین در بین کشته شدگان و مصدومان این بمبگذاری دیده می شود.

چین اعلام کرده است سه تبعه این کشور در انفجار کشته و 15 نفر مجروح شده اند.

گزارش خبرگزاری رسمی تایلند (تنا) نیز حاکی است پلیس محل انفجار را برای یافتن آثار بیشتری از بمب و شناسایی عوامل بمبگذاری تحت کنترل دارد و رفت و آمد در منطقه صورت نمی گیرد.

پلیس تایلند نیز به «بانکوک پست» اعلام کرد: بمب از نوع 'تی.ان.تی' با وزن سه کیلوگرم بوده و در یک لوله با پارچه سفید پیچیده شده بود.

شعاع تخریب بمب 100 متر برآورد شده است.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل بدنبال این انفجار در بیانیه ای ضمن محکوم کردن انفجار بمب در تایلند اعلام کرد که از این خبر شوکه شده است.

وی با ابراز تاسف نسبت به کشته شدن تعدادی از مردم در این انفجار ابراز امیدواری کرد کسانی که مسئول این انفجار بوده اند به عدالت سپرده شوند.

سخنگوی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای بمب گذاری بانکوک را 'جنایت' خواند و با مردم تایلند که در شوک و اندوه هستند ابراز همدردی کرد.

تاکنون پلیس تایلند نتوانسته عامل و یا عوامل این انفجار در معبدی که گردشگران خارجی زیادی از آن دیدن می کردند را شناسایی کند و فرد و یا گروهی نیز مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

اما 'پراویت ونگسونگ' وزیر دفاع تایلند در نخستین واکنش به انفجار مهیب شب گذشته، آسیب زدن به صنعت گردشگری کشورش را انگیزه این بمبگذاری اعلام کرد.

وی گفت: هدف عاملان انفجار این بمب از نوع تی.ان.تی، اتباع کشورهای خارجی بود. عاملان این بمبگذاری تلاش می کنند به صنعت گردشگری تایلند آسیب وارد و اقتصاد کشور را با بحران روبرو کنند.

هر چند فرماندهی عملیات امنیت داخلی تایلند می گوید سه انگیزه احتمالی پشت سر این انفجار وجود دارد. کشمکش های سیاسی، تجدیدنظر در ساختار رسمی دولت و تروریسم بین المللی براساس این دیدگاه می تواند عامل انفجار بانکوک باشد.

۱۳۹۴/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...