نسخه چاپی

فرآیند حذف یارانه افراد پردرآمد در وزارت تعاون

سخنگوی دولت گفت: همانطور كه وزیر تعاون كه مسئول این كار است به دفعات اطلاع رسانی كرده است، به تدریج دارد نسبت به حذف یارانه خانوارهای پردرآمد اقدام می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال متعدد اصحاب رسانه درباره برنامه‌های دولت برای حذف یارانه پردرآمدها و نیز اینکه دولت چه برنامه‌هایی در این زمینه دارد، گفت: همانطور که بیان شده است، در تبصره 20 قانون بودجه سال1394 مقرر شده که منابعی که از یارانه‌ها حاصل می‌شود، بخشی از آن به صورت نقدی به خانوارهایی داده شود که نیازمند هستند.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر و براساس قانون بودجه 94 اقدام به شناسایی افراد نیازمند کرده است. همانطور که وزیر تعاون که مسئول این کار است به دفعات اطلاع رسانی کرده است، به تدریج دارد نسبت به حذف یارانه خانوارهای پردرآمد اقدام می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین از رسانه‌ها خواست همانطور که شما از وزارت تعاون خواسته‌اید که عدالت در توزیع یارانه نقدی رعایت شود و این امر استمرار داشته باشد بنابراین خواهش بنده این است که نسبت به این اقدام، همانطور که در آغاز همه کمک کرده‌اند که این قانون اجرا شود، الآن هم در جهت بهبود اجرا کمک کنند.

نوبخت افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که احتمال اشتباه در حذف یارانه پردرآمدها وجود دارد که به همین جهت امکان اعتراض را به این اقدام برای خانوارهایی که پردرآمد تشخیص داده شده اند را محفوظ دانستند و آنها می‌توانند اعتراض کنند. بنابراین دارد به این جریان رسیدگی می‌شود و باخبرم که تعدادی از افرادی که اعتراض کرده اند اعتراضشان درست بوده وخیلی‌ها نادرست بوده است. به هرترتیب این کار دارد انجام می‌شود.اما امکان خطای چند درصدی هم وجود دارد.

وی در همین زمینه اظهار داشت: توقع ما حداقل از همان رسانه‌هایی که همواره دولت را ترغیب به حذف یارانه خانوارهای پردرآمد می‌کردند این است که الآن هم تلاش نکنند یک نفر که اظهار می‌کند یارانه‌اش حذف شده حتی ممکن است درست باشد، آن را به عنوان مواردی از مشکلاتی که در این راستا وجود دارد، مطرح بکنند. زیرا این امر باعث می‌شود که روند حذف کندتر شود.

سخنگوی دولت با تأکید براینکه حق اعتراض برای کسانی که ممکن است یارانه‌شان به نادرستی حذف شده باشد، وجود دارد، گفت: به نظر می‌رسد که تا اینجا در راستای قانون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوبی دارد عمل می‌کند؛ البته اگر اشتباهاتی هم وجود داشته باشد، پیگیری و رفع می‌شود.

نوبخت ادامه داد: خواهش بنده از رسانه‌های عمومی که تا الآن خیلی به دولت در راستای اخلاق حرفه‌ایشان کمک کرده و تلاش کرده‌اند واقعیت‌ها را به جامعه منعکس کنند در راستای هدفمندی یارانه‌ها نیز این است که دولت را یاری کنند.

۱۳۹۴/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...