نسخه چاپی

وزیر نیرو نمایندگان مجلس را قانع كرد

سوال منطقه‌ای حسن كامران نماینده اصفهان از وزیر نیرو درباره عدم دفاع از حقوق حقابه‌داران اصفهانی به ویژه كشاورزان شرق اصفهان و عدم پرداخت خسارت در جلسه علنی امروز مجلس مطرح شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: پس از طرح سوال حسن کامران و ارائه پاسخ‌های وزیر نیرو، سوال از وزیر به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با 147 رای موافق ، 52 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

حسن کامران در توضیح سوال خود از وزیر نیرو گفت: سهم حقابه‌داران به صنعت و بالادست داده شده و بالادست هم در کوه و کوهسار درخت کاشته و صنایع نیز بدون پرداخت مبلغی از این آب استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به وجود کم‌ آبی در کشور اظهار کرد: بالاخره باید یا آب پرداخت شود یا خسارت آن را بدهند که این خسارت هم تا کنون 700 میلیارد تومان برآورد شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس حقابه کشاورزان را 1138 میلیون متر مکعب عنوان و خاطرنشان کرد: همین کشاورزانی که آه در بساط ندارند رودخانه زاینده‌رود را ساماندهی کردند این در حالی است که اگر وزارت نیرو می‌خواست این طرح را اجرا کند هزینه آن 10 میلیارد تومان می‌شد.

کامران با بیان این که هیچ کس حق ندارد حقابه مردم را بفروشد، تصریح کرد: متاسفانه ما شرایط را به درستی مدیریت نکرده‌ایم و مردم به ما بی‌اعتماد شده‌اند من همه شما نمایندگان را دعوت می‌کنم به منطقه بیایید و وضعیت را ببینید.

کامران ادامه داد: آیت‌الله العظمی مظاهری از مراجع تقلید نیز گفتند که حقابه حق‌الناس است و باید به کشاورزان داده شود نه صنعت.

وی در ادامه کلیپی از اعتراض کشاورزان اصفهانی به وضعیت آب را در صحن علنی مجلس به نمایش گذاشت. بعد از پخش کلیپ محمدرضا باهنر از کامران خواست درباره ادعای برخی از نمایندگان که می‌گفتند که این فیلم متعلق به چند سال گذشته است، توضیح دهد که کامران در این باره گفت: وضعیت هنوز همین‌طور است و امسال هم باران آمد که به داد ما رسید نه من به عنوان نماینده کاری کردم و نه دولت.

پس از اظهارات حسن کامران و توضیحات وزیر نیرو نمایندگان اعلام کردند که از پاسخ‌های چیت‌چیان به سوال کامران قانع شده‌اند.

۱۳۹۴/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...