نسخه چاپی

ژاپن به كره شمالی هشدار داد

خبرگزاری كیودوی ژاپن روز جمعه گزارش داد، توكیو به پیونگ یانگ هشدار داد منطقه شرق آسیا را با اعلام وضعیت فوق العاده جنگی وارد اختلافات و جنگ های منطقه ای نكند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا ' یوشیهیده سوگا' دبیر و سخنگوی هیات دولت ژاپن روز جمعه در یک کنفرانس خبری از وضعیت بوجود آمده در شبه جزیره کره بسیار ابراز نگرانی کرد و گفت:' درگیریهای مرزی دو کره و رجزخوانی های متعاقب آن می تواند منطقه را به ورطه یک جنگ ویرانگر سوق دهد.'
وی در این خصوص افزود:' توکیو ضمن هماهنگی با سئول و واشنگتن از انجام هر گونه اقدام لازم برای ممانعت از تشدید این اختلافات به ویژه از طریق جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل های راهبردی از این موضوع برای پایان دادن آن، دریغ نمی ورزد.'
کیودو افزود: در عین حال ژنرال ناکاتانی وزیر دفاع ژاپن نیز امروز در یک کنفرانس خبری جداگانه ای از اینکه تشدید اختلافات دو کره می تواند بر امنیت ژاپن نیز تاثیر سریع بگذارد، ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایرنا، کره شمالی با اعلام حالت فوق العاده جنگی در شبه جزیره کره هشدار داد که اگر کره جنوبی ظرف 48 ساعت تبلیغات و جنگ روانی علیه این کشور را در منطقه مرزی متوقف نکند، دست به اقدام نظامی علیه سئول خواهد زد.
ستادکل ارتش کره شمالی نیز صبح دیروز در بیانیه ای به وزارت دفاع کره جنوبی هشدار داد که توقف جنگ روانی و برچیدن بلندگوهایی را که از آنها بر ضد پیونگ یانگ تبلیغ می شود، جدی بگیرد.
کره شمالی اعلام کرده است، اگر به خواسته اش برای برچیدن این بلندگوها که کارشان تبلیغ علیه کره شمالی است و در مناطق مرزی نصب شده، عمل نشود حمله ای سخت علیه کره جنوبی ترتیب خواهد داد.
هفته گذشته کمیته دفاعی کره شمالی بیانیه ای صادر کرد و خواستار توقف این جنگ روانی شد و اعلام کرد که علیه کره وارد عمل خواهد شد.
خبرگزاری یونهاپ دیروز در گزارشی از حمله راکتی پیونگ یانگ به مرزهای این کشور خبر داد و نوشت: این حمله که دیروز نزدیک به ساعت 16 به وقت محلی (19:30 به وقت تهران) رخ داد احتمالا در راستای تهدید هفته قبل این کشور بوده است.
همزمان کره جنوبی هم با آتش توپخانه به این اقدام کره شمالی پاسخ داده است.
کره جنوبی می گوید، بر اثر پرتاب این راکت ها تلفاتی متوجه این کشور نشده اما در مورد تلفات کره شمالی ابراز بی اطلاعی کرده است.
وزارت دفاع کره جنوبی هم با انتشار بیانیه فوری اعلام کرده که ارتش در حال آماده باش کامل بسر می برد.
این بیانیه می افزاید که ساکنان برخی از جزایر منطقه غربی که درگیری دو کره در آن رخ داده از منطقه تخلیه شده اند.
همزمان پس از درگیری دیروز، نشست فوق العاده نظامیان کره ای و مقام های این کشور به ریاست 'پارک گئون های' رییس جمهور کره جنوبی برگزار شد.
در این نشست تاکید شد، کره جنوبی حق اتخاذ تدابیر مقابله جویانه در برابر حمله راکتی کره شمالی را برای خود محفوظ می دارد و در حال تجزیه و تحلیل این حمله و تاثیرات آن است.
کره شمالی که به شدت از برگزاری رزمایش مشترک «اولچی فریدام» آمریکا و کره جنوبی به خشم آمده و نظاره گر جنگ روانی و نصب بلندگوهای تبلیغاتی در مرز خود است، تهدید کرده این مسایل را نمی تواند نادیده بگیرد زیرا این اقدامات کره و آمریکا نوعی اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ است.
این رزمایش از روز دوشنبه - 26 مرداد - با شرکت بیش از 80 هزار نیروی نظامی از دو کشور در منطقه شبه جزیره کره آغاز شده که شرکت کنندگان در آن بزرگترین رزمایش شبیه سازی شده رایانه ای را اجرا می کنند.
مساله جنگ روانی و تبلیغ علیه کره شمالی با بلندگو و انتشار اعلامیه های ضد پیونگ یانگ از سال ها پیش آغاز شد اما در سال 2004 میلادی و به دنبال گفت وگوی دو کشور این بلندگوها برچیده شد.
اما شش سال بعد و در سال 2010 میلادی، بار دیگر نصب این بلندگوها از سوی سئول از سر گرفته می شود که تداوم آن تا به امروز بارها منجر به تنش لفظی میان دو کشور شده است.
دولت کره جنوبی اعلام کرده است که کره شمالی احتمالا در سالگرد تاسیس حزب حاکم کار در ماه اکتبر 2015 (مهر - آبان) یک راکت دوربرد پرتاب خواهد کرد.

۱۳۹۴/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...