نسخه چاپی

پاسخ وزارت امور خارجه به ادعاهای رئیس جمهورامریكا

عکس خبري -پاسخ وزارت امور خارجه به ادعاهاي رئيس جمهورامريکا

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات و ادعاهای مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در مقاله رئیس جمهور آمریكا را بی اساس دانست و آن را رد كرد.

به گزارش نما به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم گفت:ادعاهای تکراری مقامات امریکا که همسو با منافع رژیم صهیونیستی و برای کسب رضایت لابی های طرفدار اسرائیل مطرح می شود، نشانگر تردید و عمق سردرگمی مسئولین امریکایی در ترجیح منافع ملی خود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سیاست خارجی آمریکا بشدت اسیر رقابت های سیاسی و حزبی داخل این کشور است، افزود: وجه مشترک جنگ طلبان و مدعیان دیپلماسی در آمریکا، تکیه بر ایده های موهوم و خطرناک و هراس افکنی است که تاکنون هزینه ها و خسارت های جبران ناپذیری را برای جهانیان در پی داشته است و امروزیکی از از ریشه های اصلی ناامنی بین المللی است.

افخم تصریح کرد:رژیم صهیونیستی مهمترین منبع بی ثباتی و گسترش تروریسم در خاورمیانه است و حمایت دولت های آمریکا از این رژیم و سیاست ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی و آموزش و تجهیز آنها؛ امریکا را در موضع متهم قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خویش درعرصه های سیاسی، نظامی و امنیتی محدودیتی را نمی پذبرد، اضافه کرد: تهدید به حمله نظامی خلاف منشور و اصول ملل متحد بوده و موجب مسوولیت بین المللی برای دولت و مقامات ایالات متحده امریکا می باشد.

۱۳۹۴/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...