نسخه چاپی

كاهش دما در نوار شمالی كشور

به دلیل نفوذ جریانات شمالی، نوار شمالی كشور در ۳ روز آینده خنك و باعث بارندگی در ۴ استان كشور می‌شود. هم‌چنین وزش باد و گرد و خاك در شرق و جنوب شرق كشور نیز ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در 3 روز آینده با نفوذ جریانات شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از این رو طی این مدت علاوه بر سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی نیز افزایش ابر، وزش باد و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد دارد.

لازم به ذکر است افت دما در سواحل دریای خزر محسوس بوده و شدت بارندگی طی امروز در استان‌های گیلان، گلستان، خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی خواهد بود.

دریای خزر نیز در طی امروز مواج پیش‌بینی می‌شود طی 3 روز آینده در شرق و برخی نقاط جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت که در برخی مناطق به‌ویژه در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

همچنین در بعضی ساعات 3 روز آینده وقوع پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

آسمان امروز تهران صاف است و در ارتفاعات این استان رشد ابر در پاره‌ای نقاط وزش باد رخ خواهد داد. همچنین بیشینه دمای تهران امروز به 37 درجه سانتیگراد و کمینه دمای آن به 26 درجه می‌رسد.

امروز شهرکرد با دمای 9 درجه سانتیگراد و اهواز با دمای 47 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ کشور هستند.

۱۳۹۴/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...