نسخه چاپی

گرد و خاك در شرق، گرمای هوا در شمال و وزش باد در پایتخت

گرد و خاک در شرق، گرماي هوا در شمال و وزش باد در پايتخت

یك كارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده كشور پرداخت.

به گزارش نما ، امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۵ روز آینده برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل امروز با افزایش محسوس دما و وزش بادهای گرم جنوبی مواجه هستند، ادامه داد: اردبیل امروز صبح افزایش ۱۳ درجه‌ای دما را داشته و صبح را با دمای ۲۲ درجه آغاز کرده است، اما از فردا و جمعه پس فردا با توجه به شمالی شدن جریانات روی دریای خزر مجددا کاهش محسوس ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما رخ می‌دهد و انتظار ماندگاری این شرایط دمایی را تا اواسط هفته آینده داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه احتمال بارش خفیف در دامنه‌های شمالی البرز وجود دارد، افزود: طی ۳ روز آینده در نواحی شرق کشور به ویژه منطقه زابل، شرق کرمان، خوزستان و بخش‌هایی از شمال و غرب افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این مناطق گردد.

نقشینه با شاره به اینکه طی ۳ روز آینده شرق دریای عمان و همچنین مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم هستند، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت اظهار کرد: برای تهران طی ۵ روز آینده آسمانی صاف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و پایتخت امروز بعد از با افزایش باد مواجه است و دمای هوا در این شهر روند افزایشی دارد و بیشینه دمای آن امروز ۳۸ و فردا و پس فردا به ۳۹ درجه می‌رسد و کمینه دما هم در مهرآباد ۲۵ درجه و در شمیرانات ۱۹ درجه است.

وی توضیح داد: گرم‌ترین مرکز استان امروز اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه پیش‌بینی می‌شود و شهرکرد هم با کمینه دمای حدود ۷ درجه خنک‌ترین صبح را در بین مراکز استان داشته است. ‎

۱۴۰۰/۳/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...