نسخه چاپی

یارانه نقدی برای شناورها

رئیس كمیسیون عمران مجلس از بررسی پرداخت یارانه نقدی به مالكان شناورها به جای سوخت یارانه‌ای خبر داد و گفت: این برنامه احتمالاً تا یك‎ماه آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سیدمهدی هاشمی با بیان این‌که در خطوط بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی،جاده‌ای و دریایی ناچاریم قیمت سوخت را دقیقا به نرخ بین‌المللی آن نزدیک و محاسبه کنیم، متاسفانه بخش عمده قاچاق سوخت از طریق دریا (شناورها) صورت می‌گیرد و بنابراین باید نرخ سوخت را به نرخ خارجی آن نزدیک کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که مالکان کشتی اخیرا اعلام کرده‌اند که با قیمت کنونی سوخت قادر به ادامه فعالیت نیستند، بیان کرد:‌ دولت و مجلس در حال تهیه ساز و کاری برای حمایت از فعالان این بخش هستند.

وی با بیان این‌که در نظر داریم برای شناورها یارانه نقدی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: این‌که بخواهیم همچنان سوخت یارانه‌ای را در اختیار شناورها قرار دهیم، ممکن نیست، از این رو با اتخاذ تمهیداتی، درصدد کمک به مالکان کشتی هستیم.

هاشمی با تاکیدبر این‌که موضوع یارانه نقدی به مالکان کشتی به گونه‌ای عملیاتی می‌شود که مباحث مربوط به یارانه‌ها به وجود نیاید،خاطرنشان ساخت: برنامه پرداخت یارانه نقدی به مالکان کشتی در دولت و وزارت نفت در حال پیگیری است و احتمالا تا یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

۱۳۹۴/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...