نسخه چاپی

داعش یك معبد 2000 ساله را منفجر كرد

عکس خبري -داعش يک معبد 2000 ساله را منفجر کرد

فعالان حاضر در سوریه می‌گویند گروه تروریستی داعش معبد «بعل شامین» در مجموعه تاریخی «پالمیرا» سوریه را منفجر كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، فعالان حاضر در سوریه روز یکشنبه اعلام کردند گروه تروریستی داعش یکی از معابد مجموعه باستانی شهر «پالمیرا» (تدمر) این کشور را نابود کرده است.

داعش هفته گذشته نیز «خالد اسعد» باستان‌شناس سوری که سرپرستی این مجموعه 2000 ساله را بر عهده داشت، سر بریده و جسد وی را در میدان اصلی پالمیرا به یک تیرک آویخته و در معرض دید عموم قرار دادند.

مجموعه باستانی پالمیرا از جمله آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است و در نزدیکی شهری به همین نام واقع شده است. به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، داعش با استفاده از مواد منفجره، معبد «بعل شامین» را به طور کامل تخریب کرده است. به گفته گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این انفجار به آنقدر قدرتمند بوده است که به برخی از ستون‌های عصر روم که در اطراف آن واقع شده بودند، نیز آسیب رسانده است.

در حالی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که این اقدام یک ماه قبل صورت گرفته، «اسامه الخطیب» از معارضان سوری مستقر در ترکیه که اهل پالمیرا است، گفته است که این معبد روز یکشنبه منفجر شده است.

داعش که در ماه می کنترل پالمیرا را به دست گرفت، در همان ابتدا 20 نفر را که اعلام کرد از سربازان ارتش سوریه بوده‌اند، در این محوطه تاریخی اعدام کرد.

۱۳۹۴/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...