نسخه چاپی

بحران در سوریه پایان می یابد

رئیس هیئت هماهنگی ملی سوریه گفت: بحران سوریه در سال جاری به پایان می رسد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فلسطین، آزاد حسن عبدالعظیم افزود: روسیه و ایالات متحده آمریکا بر ضرورت دستیابی به یک راه حل برای بحران سوریه تا پایان سال جاری رسیده اند و جدیت این دو کشور امکان غلبه بر سایر موانع موجود را میسر می کند.
وی گفت: هر دو طرف به این نتیجه رسیده اند که درحال حاضر بزرگترین خطر موجود تشکیلات تروریستی داعش می باشد و حاکم شدن هرج و مرج و خشونت به ضرر همه است در نتیجه باید راه حلی سیاسی برای حل بحران سوریه بیایند.
وی توضیح داد: پیش از نشست ژنو 3 تلاش هایی در جریان است تا در سطح سوریه، عربی و منطقه ای و بین المللی تفاهم هایی حاصل شود و طرفهای عربی، منطقه ای و بین المللی دخیل در بحران باید پیش از این نشست به تفاهم برسند و محل عزیمت این تفاهم، باید اصل مقابله با داعش و هرج و مرج و خشونت در منطقه باشد.
این مخالف سوری اضافه کرد: هیات نشست قاهره که به دنبال گردهمایی اخیر مخالفان دولت سوریه در این شهر تشکیل شد، درحال رایزنی و انجام دیدارهایی جداگانه با طرفهای مختلف دخیل در این بحران است تا به تفاهم مورد نظر برسد و قرار است مخالفان پیش از نشست ژنو 3، نشست مشترکی داشته باشند و در این نشست میزبان تنها گروههایی که در قاهره حضور داشتند نخواهد بود، بلکه تلاش می کنیم همه مخالفان را به آن دعوت کنیم؛ نشست هایی هم در مسکو و وین برگزار می شود تا پیش از ژنو 3، به تفاهم همه جانبه بین گروه های مختلف دست یابیم.
بحران سوریه از اسفند ماه سال 1389 و با حمایت همه جانبه کشورهای آمریکا، عربستان، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی آغاز شده و تاکنون موجب آوارگی نزدیک به یازده میلیون و نیم نفر از شهروندان بی گناه سوریه و همچنین کشته شدن حدود سیصد هزار نفر دیگر شده است.
یکی از مسایل و بازخوردهایی که دشمنان مردم سوریه با آن مواجه هستند ایجاد و تشکیل گروه های تروریستی در این کشور از جمله داعش و النصره می باشد که با گذشت زمان و افشا شدن چهره تکفیری - تروریستی آنها، می رود که آتش این فتنه دامن کشورهای ایجاد کننده این گروه های تروریستی را بگیرد.
از این رو مخالفان سوریه به ویژه کشورهای حامی تروریست ها به دنبال راه چاره ای برای در امان ماندن از اقدامات گروه های تروریستی در حال جنگ در سوریه می گردند.

۱۳۹۴/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...