نسخه چاپی

جمع آوری مكمل ها در باشگاه های بدنسازی

رئیس سازمان غذا و دارو دلیل هشدارهای مكرری كه در روزهای اخیر درباره مكمل‌ها داده است را وضعیت بد محصولات تقلبی و قاچاق در حوزه مكمل دانست و گفت: با همكاری وزارت ورزش، باشگاه‌های ورزشی را از مكمل‌های تقلبی پاك می‌كنیم.

به گزارش نما، رسول دیناروند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به قاچاق بودن بخش قابل توجهی از واردات، چرا امکان شناسایی و جلوگیری از مبادی ورودی امکانپذیر نیست، گفت: متاسفانه در کشور ما معضل قاچاق موضوعی جدی است یعنی ما نمی توانیم مبادی ورودی را شناسایی کنیم و در سطح عرضه هم با مشکل مواجه هستیم و تاکنون نتوانسته‌ایم آنگونه که باید با قاچاق مبارزه کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که این معضل صرفا به حوزه سلامت هم اختصاص ندارد و مشکلی مبتلا به همه حوزه‌ها‌ست، ادامه داد: همانطور که قاچاق در کالاهای الکترونیکی به اقتصاد کشور آسیب می‌زند، در حوزه سلامت نیز همین گونه است. ضمن اینکه در بخش سلامت، آسیب‌هایی که به مصرف کننده می‌رسد، بسیار بیشتر است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دیناروند افزود: قاچاق کالاهای سلامت محور در کنار آسیبی که به اقتصاد و اشتغال وارد می‌آورد سلامت مصرف کننده را نیز تهدید می‌کند و این موضوع چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن عبور کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو دلیل هشدارهای مکرری که در روزهای اخیر در باره مکمل‌ها داده است را وضعیت بد محصولات تقلبی و قاچاق در حوزه مکمل دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت سودجویانه‌ای که بعضی‌ها در این حوزه دارند، در ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی نیز حضور پیدا می‌کنند و برای اینکه کالاهای قاچاق خود را بفروش برسانند با هر ترفندی که شده اجازه نمی‌دهند مکمل‌های مجاز به دست ورزشکاران رسد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از اینکه تلاش‌های صورت پذیرفته در راستای مبارزه با قاچاق تاکنون خیلی مفید نبوده، ابراز امیدواری کرد: در پی همکاری و هماهنگی‌هایی که با وزارت ورزش و فدراسیون‌ها فراهم می‌شود بتوانیم در ورزشگاه‌ها و مکان‌هایی که محل مراجعه فرزندان مردم هستند را پاک نگه داریم.

۱۳۹۴/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...