نسخه چاپی

نجات یك فروند نفتكش ایرانی از دست دزدان دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش: دزدان دریایی به نفت كش ایرانی حمله كردند كه با آتش ناوگروه سی‌وپنجم نیروی دریایی ارتش پا به فرار گذاشتند.

به گزارش نما، امیر دریادار عطاءالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سالهای اخیر، 189 مورد درگیری شدید با دزدان دریایی داشته‌ایم، گفت: طی روزهای اخیر به علت شرایط آرام دریا، فعالیت دزدان دریایی بیشتر شده بود و چندین نوبت ناوگروه نیروی دریایی کشورمان با دزدان دریایی درگیر شدند.

وی افزود: آخرین درگیری ناوگروه 35 ارتش مربوط به امروز صبح است که یک نفتکش جمهوری اسلامی ایران توسط چند فروند قایق دزدان دریایی مجهز به آرپی‎جی و دوشکا مورد حمله قرار گرفت.

دریادار سیاری تصریح کرد: ناوگروه 35 نیروی دریایی ارتش صبح امروز با صلابت با دزدان دریایی درگیر شد و آنان فراری داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: نیروی دریایی خلیج عدن، باب‌المندب و مناطق نزدیک آن را از دست دزدان دریایی مصون نگه داشته است.

دریادار سیاری با اشاره به تامین امنیت خلیج عدن و باب المندب توسط نیروی دریایی تاکید کرد: تأمین امنیت برای اقتصاد کشور در آب‌های دور دست بسیار حائز اهمیت است به این معنا که اگر ما نتوانیم امنیت را در منطقه‌ای مثل خلیج عدن (که امروز مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفته و امنیتش از بین رفته است) برقرار کنیم قطعا اقتصاد کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه افزود: در طول چند سال گذشته که بحث دزدان دریایی به عنوان یک گروه تروریست دریایی در خلیج عدن مطرح شده است، اقتصاد جهان ضررهای زیادی دیده است. در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب؛ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور خود در این منطقه توانسته است امنیت را بطور کامل برقرار کند و تا به امروز توانسته‌ایم نزدیک به 2700 تا 2800 کشتی را طی چند سال اخیر اسکورت کنیم و از این منطقه به سلامت عبور دهیم.

دریادار سیاری در انتها با اشاره به تلاش نیروی دریایی ارتش برای ایجاد آرامش در خلیج عدن، اظهار داشت: این امر را اطمینان می‌دهم که تمام کشتی‌های نفت‌کش و تجاری جمهوری اسلامی که از منطقه خلیج عدن عبور می‌کنند توسط نیروی دریایی اسکورت خواهند شد.

۱۳۹۴/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...