نسخه چاپی

سپاه از منافع ملی دفاع كرد/ اصلاح‌طلبان بهانه‌جویی نكنند

عکس خبري -سپاه از منافع ملي دفاع کرد/ اصلاح‌طلبان بهانه‌جويي نکنند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام سپاه پاسداران در برابر سرقت نفت آمریكایی‌ها جهت دفاع از منافع ایران بود و انتقاد اصلاح‌طلبان از این كار، بهانه‌جویی است.


به گزارش نما، عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامیف با اشاره به اظهارات برخی از اصلاح طلبان مبنی بر اینکه پس از توقیف نفتکش متخلف در دریای عمان، نیروهای سپاه به جای درگیری با دزدان دریایی آمریکایی، باید از طریق مذاکره این مشکل را حل می‌کردند، اظهار داشت: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر سرقت نفت آمریکایی‌ها قابل تحسین است و از این اقدام شجاعانه و به موقع آنان تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دفاع از منافع ایران بود و تحلیل برخی از افراد مبنی بر اینکه در برهه زمانی فعلی ما نباید از منابع کشور دفاع می‌کردیم، درست نیست.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هر زمانی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به منافع ملی ما تجاوز می‌کنند، باید به سرعت با آنان برخورد شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عملیات نیروی دریایی آمریکا برای سرقت نفت ایران نشان دهنده تجاوزگری آمریکایی‌ها بود و آنان نفتکش ما را گرفته بودند و در حال دزدی بودند. بنابراین نباید برخی از افراد اینگونه تحلیل کنند که در آن مقطع، شرایط برای آزاد کردن نفتکش کشورمان خوب بوده است یا خیر.

گلرو تاکید کرد: آمریکایی‌ها منافع ایران را مورد تعرض قرار دادند و کاملا طبیعی است که ما باید از خودمان دفاع می‌کردیم. لازم است همواره اینگونه باشیم و هرگز نباید اجازه تجاوز را به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دهیم.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهترین نحو ممکن در برابر تجاوز آمریکایی‌ها واکنش نشان داد. این اقدام برای تامین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و مقابله با تجاوزگری دشمنان بود و اگر این اقدام را انجام نمی‌دادند، ما دیگر در خلیج فارس هیچ اقتداری نداشتیم و منافع اقتصادی و امنیتی کشورمان هم به خطر می‌افتاد.

وی تصریح کرد: لذا این ادعا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نباید در مقابل دزدی آمریکایی‌ها اینگونه واکنش نشان می‌داد و باید مشکل را با مذاکره حل می‌کرد، به هیچ وجه درست نیست و صرفا یک بهانه‌جویی بی مورد است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...