نسخه چاپی

رابطه یارانه و بیكاری

معاون اجرایی رئیس جمهور پرداخت یارانه را باعث افزایش بیكاری در كشور دانست و گفت: در صورتی كه مشكلات تحریم برطرف شود موفقیت بیشتر برای مردم و تجار به وجود خواهد آمد.

به گزارش نما به نقل از فارس ، محمد شریعتمداری عصر امروز در نشست همدانی‌های مقیم خارج از کشور با بیان اینکه روحانی با اقتدار در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رأی آورد، اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که وجود داشت هیچکس باور نمی‌کرد این دولت بتواند در کشور انسجام به وجود بیاورد.

وی گفت: با تدبیر دولت تدبیر و امید در برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات، کسانی که خواهان اتحاد ایران نبودند ناامید شدند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه همکاری خوبی بین دولت و ملت ایجاد شده است، نخستین برنامه دولت را خروج ایران از انزوای سیاست خارجی دانست و گفت: با تدبیر دولت شرایطی به وجود آمد تا از این شرایط دور شویم.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در یک نبرد نابرابرانه وارد سیاست خارجی شد اما با سربلندی بیرون آمد، گفت: شرایط خوبی برای موفقیت ایران نبود اما فرزندان این مملکت بدون کوتاه آمدن از اصول ایران اسلامی، با سربلندی در مذاکرات به وطن برگشتند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت‌های خارجی برای حضور در ایران با هم رقابت می‎کنند، افزود: ایرانی‌ها هم ثابت کرده‌اند به دنبال صلح و آرامش و برقراری ارتباط منطقی با همه دنیا هستند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی بدون از دست دادن حقوق خود به حقش رسید و این در دولت یازدهم دست‌یافتنی شد.

شریعتمداری با بیان اینکه ثبات نرخ تورم در کشور توسط دولت تدبیر و امید به وجود آمد، گفت: قبلا نرخ برخی از کالاها صبح با ظهر فرق داشت و این امر نشان از وجود شرایط بی‌ثبات اقتصادی در کشور بود.

وی اظهار کرد: با روش‌های گوناگون توانستیم با ایجاد امید در دل مردم با استفاده از ابزارهای مالی و پولی کشور به موفقیت نسبی برسیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه نرخ تورم 25 واحد در سطح کاهش یافته است، افزود: در صورتی که مشکلات تحریم برطرف شود موفقیت بیشتر برای مردم و تجار به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه ثبات نرخ ارز تأثیر زیادی در تولید خواهد داشت، گفت: با تدبیر دولت به ثبات نسبی رسیده‎ایم.

شریعتمداری با بیان اینکه در دولت یازدهم شاخص نرخ ارز حفظ شد، اظهار کرد: در این دولت با 42 درصد کاهش قیمت ارز مواجه بودیم و نوسان بسیار زیاد قبل را مهار کردیم.

وی گفت: به خاطر کمبود منابع مالی نتوانستیم سرمایه‌های بانکی را افزایش دهیم و سعی داریم سود بانکی را متناسب با تورم کاهش دهیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه قبلاً فضای کسب و کار خوبی نداشتیم اما الآن با ترفندهای مختلف این وضعیت بهتر شده است، پرداخت یارانه را باعث افزایش بیکاری در کشور دانست.

وی با بیان اینکه رتبه ایران در فضای کسب و کار در دنیا از رتبه 156 در سال اول دولت به 130 و در سال دوم به رتبه 103 رسیده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال این رتبه به کمتر از 100 برسد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه یک‌هزار بنگاه اقتصادی در استان به دولت معرفی شده است، گفت: ما هم سعی داریم در سیستم بانکی شرایط را برای پرداخت تسهیلات در استان مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه باید شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران با فراغ بال و اشتیاق از خارج به مملکت خود بیایند، گفت: ما در دولت به دنبال این هستیم که برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنیم.

این مقام مسئول خطاب به همدانی‌های مقیم خارج از کشور گفت: ما برای جذب سرمایه‌گذار به عنوان خادمان ملت بارها در این جلسات حاضر می‌شویم تا شرایط حضور شما ایرانیان خارج از کشور را فراهم کنیم.

۱۳۹۴/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...