نسخه چاپی

مسكو: مذاكره تنها راه‌حل بحران لبنان است

در پی ناآرامی‌های اخیر در بیروت و دیگر شهرهای لبنان كه با عنوان "بحران زباله" آغاز و به اعتراضات علیه ناكارآمدی دولت در حل خلأ سیاسی منتهی شد، وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع لبنان، تنها راه‌ حل بحران این كشور را گفت‌وگو میان طرف‌های مختلف سیاسی دانست. همزمان وزارت خارجه آمریكا نیز از تحقیقات در مورد عاملان خشونت در تظاهرات اخیر حمایت كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از وخامت اوضاع سیاسی در داخل لبنان اعلام کرد: روشن است که در شرایط نبود توافق درباره کاندیدای سمت ریاست جمهوری و در سایه چالش‌های بین‌المللی، حفظ ثبات کشور در لبنان و ممانعت از افزایش اختلافات اجتماعی و سیاسی بسیار اهمیت دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: روسیه همچنان بر این باور است که برای حل مشکلات جدی داخل لبنان هیچ جایگزینی برای گفت‌وگوی گسترده و جامع میان طرف‌های سیاسی این کشور براساس اصل تعهد به حاکمیت ملی، حفظ تمامیت ارضی و پایبندی به اصول دموکراسی وجود ندارد.

بیروت و دیگر شهرهای لبنان طی چند روز گذشته شاهد اعتراضات مردمی به انباشت زباله در خیابان‌ها بود که این اعتراضات در پی درگیری پلیس با تظاهرکنندگان به درخواست برای برکناری دولت تبدیل شد.

رادیو سوا آمریکا نیز به نقل از جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: کاخ سفید با ابراز نگرانی شدید نسبت به خشونت‌ها در لبنان از تلاش‌های تمام سلام، نخست‌وزیر این کشور در راستای دستیابی به توافق سیاسی در لبنان حمایت می‌کند.

کربی گفت: آمریکا از تحقیقات جامع در مورد خشونت‌های اخیر در بیروت و محاکمه عاملان آن حمایت کرده و طرف‌های مختلف این کشور را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: جامعه پویای لبنان در این تظاهرات ناامیدی خود را از ضعف سیاسی طولانی‌مدت این کشور ابراز داشت.

۱۳۹۴/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...