نسخه چاپی

احمدی نژاد به كشور، سكته مدیریتی داد

به گزارش نما - روزنامه آرمان در گفت و گویی با محمد سلامتی وزیر دولت شهید رجایی نوشت:

**شيوه عملكرد آقاي روحاني بيشتر شبيه آقاي هاشمي است. آقاي روحاني به دليل اينكه از گذشته رابطه نزديكي با آقاي هاشمي داشته‌اند و با روحيات و ديدگاه‌هاي يكديگر آشنا هستند در صحنه اجرايي نيز بسيار شبيه به هم رفتار مي‌كنند. نكته مهم در اين زمينه ظهور و بروز شخصي مانند محمود احمدي‌نژاد در ميان اين روساي جمهور بود. احمدي‌نژاد با سكته مديريتي كه به كشور داد پازل مديريتي كشور را به هم ريخت و برخلاف چشم‌انداز بيست ساله دست به تغييرات گسترده و غيركارشناسي زد.

**آرايش سياسي انتخابات آينده داراي يك جنبه اصلي و يك جنبه فرعي است. در انتخابات آينده به صورت كلي جريان اصلاح‌طلبي و همچنين اعتدالگرايان در مقابل اصولگرايان قرار خواهند گرفت. با اين وجود صحنه انتخابات آينده به احتمال زياد شاهد حضور طيف منتسب به محمود احمدي‌نژاد و همچنين تندروها نيز خواهد بود. اصولگرايان به احتمال زياد با سه طيف كه شامل اصولگرايان سنتي مانند حزب موتلفه اسلامي، طيف اعتدالي كه مواضع نزديكي به دولت دارند مانند طيف منتسب به علي لاريجاني و همچنين تندروها و جبهه پايداري وارد عرصه انتخابات خواهند شد. اين در حالي است كه اصلاح‌طلبان و اعتداليون با اجماع كامل و هماهنگي وارد عرصه انتخابات خواهند شد. مزيت نزديكي اعتدالگرايان به جريان اصلاح‌طلبي در شرايط كنوني نزديك شدن چهره‌هاي متعادل مانند آقاي ناطق نوري و علي لاريجاني به جريان اصلاح‌طلبي است. در چنين شرايطي اصلاح‌طلبان مي‌توانند از اصولگرايان معتدل كه مشي اعتدالي را برگزيده‌اند در ليست‌هاي انتخاباتي خود استفاده كنند. اصولگرايان معتدل نيز مي‌توانند از چهره‌هاي اصلاح‌طلب در ليست‌هاي خود استفاده كنند. در نتيجه نزديكي مواضع اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان در نهايت كفه ترازو را به سمت اصلاح‌طلبان سنگين‌تر خواهد كرد. هدف اصلي جريان اصلاح‌طلبي هم اين است كه تندروها در مجلس آينده حضور نداشته باشند و افرادي وارد مجلس شوند كه داراي رويكرد اعتدالي باشند.

**هنگامي كه فردي مانند آقاي ناطق نوري در ليست اعتدالگرايان قرار بگيرد و وارد مجلس شود علاوه بر اينكه جاي يك نماينده تندرو را مي‌گيرد به دولت نيز كمك مي‌كند با فراغت بال بيشتري به مردم خدمت‌رساني كند.

۱۳۹۴/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...