نسخه چاپی

مجلس بكارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها را ممنوع كرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات كشوری، طرح ممنوعیت بكارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها را تصویب كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، طرح اصلاح ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را که به طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان معروف شده است، تصویب کردند؛ دو فوریت این طرح در جلسه علنی یکشنبه هفته گذشته مجلس به تصویب رسیده بود.

بر اساس ماده واحده این طرح، ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهرماه ۱۳۸۶ به شرح ذیل اصلاح و سه تبصره به آن الحاق می‌شود:

هر گونه بکارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات، بازخرید یا بازنشسته شده یا می‌شوند، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به استثنای مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، ایثارگران، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری یا هر دستگاهی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کند، ممنوع بوده و هر گونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان به آنان ممنوع است.

بر اساس تبصره یک این طرح، افرادی که برخلاف مفاد این قانون بکارگیری شده‌اند، ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ تصویب این قانون، باید سمت و پست خود را ترک کنند و هر گونه پرداخت تحت هر عنوان به آنان، در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

بر اساس تبصره دو ماده واحده این طرح، کارکنان و اعضای هیات مدیره مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز مشمول این قانون هستند.

تبصره سه نیز تصریح می‌کند که کلیه قوانین و مقررات عام مغایر این حکم و ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۵ آبان ۱۳۸۴ و ماده ۹۱ قانون استخدام کشوری مصوب ۳۱ مرداد ۱۳۴۵ و بند «ب» ماده ۶۵ قانون برنامه پنجم توسعه مصوب ۱۵ دی ماه ۱۳۸۹ در خصوص دستگاه‌های اجرایی، نسخ می‌شود.

ماده واحده و سه تبصره این طرح با ۱۵۷ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن مجلس به تصویب رسید.

نمایندگان پس از تصویب ماده واحده و تبصره‌های این طرح، وارد بررسی الحاقیه‌های پیشنهادی شدند.

۱۳۹۴/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...