نسخه چاپی

ماجرای زندانی شدن یك پلیس

یك پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل قتل شبه عمد به ۱۲۰ میلیون تومان وجه نقد برای پرداخت دیه نیاز دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر: یک پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل قتل شبه عمد به ۱۲۰ میلیون تومان وجه نقد برای پرداخت دیه نیاز دارد.

«حسین - الف» را برای اولین بار در بند جوانان زندان مرکزی کرمان دیدیم. به کار بردن ابیاتی نغز و بجا در میان کلامش در آن سن و سال نظر هر فردی را به خودش جلب می‌کرد.

با اینکه ۲۱ سال بیشتر نداشت با آرامش و وقاری عمیق سخن می‌گفت.

او در مورد ورودش به نیروی انتظامی، می گوید: روزهای آخر سال ۸۶ بود که به یک آگهی جذب نیرو برخوردم که در یکی از نشریات به چاپ رسیده بوده و در عین ناباوری تمامی شرایطی را که برای استخدام در ناجا در آن قید کرده بود را من داشتم. پس از ارسال مدارک و انجام گزینش‌های لازم به خدمت پلیس راه در آمدم. مکان خدمتم را مشخص نمودند و مقرر شد خودم را به محل خدمت جدید که یک روز فعالیت در آن آرزویم بود معرفی کنم. لذا سعی کردم مانند یک پلیس وظیفه شناس که روزی در رویاهای کودکانه‌ام داشتم سال‌ها در این کسوت خدمت کنم تا اینکه آن روز نحس فرا رسید.

حسین در مورد روز حادثه می گوید: ۲۸ مهر سال ۸۹ بود که در محور جیرفت و کهنوج به سمت بندرعباس در حال گشت‌ زنی بودیم. توسط یکی از واحدهای گشت به ما ابلاغ شد که یک پژو با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت به سمت شما در حال حرکت است، هر چه سریعتر این خودرو متوقف گردد. پس از نصب علام هشداردهنده برروی جاده و اطراف آن منتظر خودرو شدیم. دقایقی بعد خودوری اشاره شده توسط دوربین مشاهده شد من به سمت جاده حرکت کردم با تابلوی ایستی که در دست داشتم دستور توقف خورد رو داردم اما راننده بی اعتنا با سرعت از کنارمان عبور کرد و رفت.

وی ادامه می دهد: بلافاصله نمی دانم چی شد با این واکنش راننده برگشتم از داخل ماشین اسلحه را برداشته و به منظور توقف کامل خودروی فراری کلاش را بر روی دوشم قرار دادم و بی‌اختیار به سمت خودرو شلیک کردم و در ادامه به واسطه اصابت یکی از دو تیر شلیک شده به سوی او راننده متواری، کشته می شود.

حسین می گوید: تا به خودم آمدم متوجه شدم زمانی که اسلحه را از افسر نگهبانی تحویل می گرفتم روی ضامن نگذاشته بودم و به صورت مسلح درون خوردوی خود قرار دادم همان روز بازداشت شدم. بعد از گذشت چند روز تحویل زندان جیرفت داده شدم و بعد از گذشت ۳ ماه حبس با تودیع وثیقه آزاد شدم تا دادگاهم مشخص شود که البته خیلی زود رای صادر شد و من به دلیل قتل شبه عمد بعد از صدور رای محکوم به پرداخت دیه در حق اولیا دم و شکات پرونده شدم.

او به مبلغ دیه اشاره می کند و می گوید: کل دیه محکوم شده برای من ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال است که با تلاش مددکاران و نماینده ستاددیه در زندان مرکز ی کرمان مبلغ ۷۲۰ میلیون ریال از خانواده اولیاءدم گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال توسط خانواده‌ام آن هم با فروش منزل روستایی پدرم تامین شده، اما بابت مابقی یک میلییارد و ۲۰۰ میلیون ریالی این دیه هنوز در حبس به سرمی‌برم.

۱۳۹۴/۶/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...