نسخه چاپی

«نه» روحانی به رای گیری توافق در مجلس

آسوشیتدپرس نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام كرد با رای گیری مجلس در خصوص توافق هسته ای به دست آمده با قدرت های جهانی مخالف است زیرا اگر این توافق در مجلس تصویب شود، شروط آن به الزامی حقوقی تبدیل خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از انتخاب: حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز شنبه اعلام کرد با رای گیری مجلس در خصوص توافق هسته ای به دست آمده با قدرت های جهانی مخالف است زیرا اگر این توافق در مجلس تصویب شود، شروط آن به الزامی حقوقی تبدیل خواهد شد.

آسوشیتدپرس نوشت: روحانی در کنفرانسی خبری گفت این توافق، تفاهمی سیاسی است که با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان به دست آمد، نه قراردادی که نیازمند تصویب مجلس باشد. این توافق همچنین می گوید ایران این شروط را داوطلبانه اجرا خواهد کرد.

این توافق تاریخی برنامه هسته ای ایران را در ازای لغو تحریم های اقتصادی، محدود می کند.

روحانی گفت :« اگر برنامه جامع اقدام مشترک به مجلس فرستاده شود (و تصویب شود)، برای دولت الزام ایجاد خواهد کرد. این بدان معنی است که رئیس جمهور، که تاکنون آن را امضا نکرده است، باید آن را امضا کند ».

وی افزود :« چرا ما باید یک محدودیت حقوقی غیر ضروری بر مردم ایران قرار دهیم».

یک کمیته ویژه مجلس بررسی این توافق را پیش از به رای گذاشتن آن آغاز کرده است. با این حال، قانونی بودن چنین اقدامی مورد تردید قرار دارد زیرا دولت لایحه ای را برای ارائه به مجلس برای رای گیری در خصوص آن آماده نکرده است.

رئیس جمهور ایران خاطر نشان کرد رای گیری در مجلس به نفع آمریکا و متحدانش خواهد بود، نه ایران.

روحانی گفت شورای عالی امنیت ملی تقریبا تجزیه و تحلیل این توافق را به پایان رسانده است. این شورا به طور مستقل از مجلس کار می کند.

۱۳۹۴/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...